keskiviikko 19. lokakuuta 2011

Liikkumisen iloa - Elixia

Ajattelin jakaa teille vähän infoa Elixiasta (Kaleva) , jossa itse käyn kuntosalilla ja ryhmäjumpissa. 

Liityin Elixiaan kesällä ja käyn Elixialla muutaman kerran viikossa siskoni kanssa. Itse olen kokenut Elixian todella monipuolisena ja mukavana kuntosalina. Elixian henkilökunnassa ei ole mitään moittimista - työntekijät ovat aina iloisia ja neuvovat hyvin avuliaasti. Myös personal trainerit ovat hyviä ja heidän kanssa on todella mukava reenata. He tsemppaavat, mutta pitävät ilmapiirin tarpeeksi rentona, ettei reenaaminen tunnu pakkopullalta. 

Itse koin jumpat alkuun hyvin inhottaviksi, koska en ole sellaisissa ennen ollut. Tuntui myös, että minä olin aina se ryhmän kömpelöin ja huomiota herättävin. Näistä tuntemuksista olen päässyt eroon ihan vain sillä, että olen alkanut käymään ahkerammin erilaisissa jumpissa ja yritän sulkea muut jumppaajat pois mielestäni. Elixialla on hyvä valikoima erilaisia jumppia, että se olisi kumma, ettei jollekin löytyisi oman tyylistä jumppaa :)



Kerron lyhyesti jumpista, joissa itse olen käynyt :)

Elixia Shape:

Shape keskittyy keskivartaloon ja tämän jumpan jälkeen tunnet, että olet tehnyt jotain vatsa- ja selkälihaksilla. Tämä jumppa on ehdottomasti yksi suosikeistani :) Liikkeet ovat yksinkertaisia, mutta tehokkaita.

Xyckling:

Kestävyysharjoittelua pyörällä - mukavaa, energistä ja hiki lentää! :) Xyckling on todella tehokas jumppa ja ikinä en ole hikoillut niin paljon kuin Xyckling-tunnilla. Xyckling kannattaa aloittaa ensin Easy Xyckling-tunneilla, että oppii oikean pyöräilytekniikan.

Cardio Energy:

Cardio Energy-jumpassa tehdään muka yksinkertaisia askelsarjoja - minä olin ainakin ihan hukassa ensimmäisellä tunnilla :D Itse olen käynyt 30 min Cardio Energy + 30 min Elixia Shape ja olen kokenut tämän yhdistelmän oikein tehokkaaksi :) 

Terve Selkä:

Niin kuin nimikin sanoo niin tässä jumpassa keskitytään hyvin paljolti selkään. Suosittelen tätä niille, jotka tekevät istumatyötä ja, joiden selkä on usein jumissa. Tässä jumpassa tehdään paljon isoja liikkeitä käsillä, jotka avaavat hyvin selän jumahtaneita lihaksia. 

Stretching:

Stretching on venyttelytunti. Jos on vaikea saada itsestään irti venytellä aina reenin jälkeen niin mikäs sen mukavempaa kuin mennä hetkeksi ryhmän kanssa venyttelemään ja ohjaaja kertoo venytykset joita tehdä. Tunnilla yleensä himmennetään valot ja laitetaan rauhallista musiikkia, joka auttaa sinua rentoutumaan. Suosittelen salireenin jälkeen menemään edes 15min Stretching-tunnille, sekin jo auttaa :)

Noissa jumpissa olen nyt käynyt ja voin tänne jatkossa laittaa infoa, jos käyn jossain uudessa jumpassa :) Tänään olisi tiedossa Pilates, saas nähdä mitä se tuo tullessaan.