keskiviikko 8. tammikuuta 2014

Matkijanärhi

Tänään jatketaan taas osittain leffa-asioissa. Kävimme marraskuussa katsomassa Nälkäpelin toisen osan elokuvissa (voit käydä TÄSTÄ lukemassa kyseisen postauksen), mikä upposi minuun täysin. Tykkäsin myös Nälkäpelin ensimmäisestä osasta, mutta tämä kakkonen oli mielestäni moninkertaisesti parempi, kuin ykkönen. Olin kuullut monen kehuvan tätä kakkos osaa ja eivät kyllä turhaan kehuneet. Elokuva vaikutti minuun sen verran, että tilasin heti CDON:lta Nälkäpelin kolmannen osan, Matkijanärhi, kirjana. 

 
 

Koulun takia en ole ehtinyt kirjaa vielä lukemaan niin paljon, kuin olisin halunnut, mutta tiedänpähän ainakin mitä luen helmikuussa :). 
Mikään elokuva ei ole minua koskaan saanut ostamaan siitä kirjaa - olen tosin jaksanut yhdestä Harry Potterista lukea yhden luvun, mutta se jäi siihen. Tämä kirjahankinta oli mielestäni kannattava, koska nyt osaan suhtautua elokuvan pohjalta henkilöihin toisella näkökulmalla ja ainakin näin saan loppuratkaisun nopeammin tietooni. On myös mielenkiintoista nähdä onko elokuvasta tehtyä paljonkin erilaisempi, kuin kirjasta.

Onko sielä ruutujen toisella puolella muita Nälkäpeli-faneja? :)


7 kommenttia:

  1. Täällä on yks, joka tykkää myös kyseisistä kahdesta elokuvasta! :) Nyt innostuin tuosta kirjasta, vaikka en koskaan oo ollu mikään lukutoukka :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kylä CDON:lta tilata toi kirja, jos haluaa jo tietää mitä loppujen lopuksi käy :) Toi pehmeäkantinen kirja ei muistaakseni edes ollut pahan hintanen.

      Poista
  2. Nälkäpeli osa 1 on jtn niin täyttä p*skaa etten katsois uusiks vaikka maksettas, hyi hele. Tästä syystä jätän varmaan seuraavat osat katsomatta. Se koko elokuvan idea ja juoni on jtn niin köyhää, ja loppuratkasu kruunas tän mun mielipiteen täysin! >.< oikeen suututtaa kun ylipäätään jtn tällästä kuraa julkaistaan elokuva-markkinoilla. Olen puhunut, kiitos. :'D

    VastaaPoista
  3. :D Mut tää kakkonen oli paljon parempi, kun ykkönen. Ykkösessä ei meinannu oikein lähteä se elokuva ns. alkuun, toisin kuin tässä kakkosessa.

    VastaaPoista
  4. Minä myös, minä myös! Luin kirjat ennen elokuvien tekoa ja kun kuulin, että Nälkäpelistä tehdään elokuva olin tosi innoissani ja toisaalta peloissani, että raiskaako ne sen :P Mutta ei onneksi, elokuvat on tosi uskollisia kirjoille ja minusta hyvin tehty :) Loppu oli kirjassa kyllä tyhmä, sen jälkeen en ollut enää ihan varma, että olisinko halunnut edes lukea koko sarjaa jos olisin tiennyt :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei jos luet kirjoja myös englanniksi niin vilkaise tämä! :)

      Poista
    2. Mä olen kans kuullut, että kirjan loppu oli aika huono, mutta itse en ole vielä päässyt sinne asti :) Kiitos linkistä - täytyy vilkaista :)

      Poista