perjantai 31. tammikuuta 2014

Tatuoinnit

Heippa kaikki! Maanantaina suunnistin kampaajan jälkeen Tampereen keskustaan ja Putka-tatuointiliikkeeseen varaamaan itselleni tatuointiaikaa. Mulla on ollut jo pitkään mielessä minkä tatuoinnin haluan ja huonojen tulostekuvien ja kirjotusten kanssa astuin päättäväisenä liikkeeseen. Tiskillä oli mukava mies, joka heti tiesi kuviani katsoessa, että kelle tatuoijalle varataan aika. Olin varautunut pitkiin jonoihin ja ajattelin, että ehkä kesällä löytyy vapaita aikoja. Koin mukavan yllätyksen, kun sain itselleni ajan jo maaliskuun loppuun :). Nyt odottelenkin tämän kaksi kuukautta innolla.

 
(kaikki kuvat täältä)

Mä olen aina pitänyt tatuoinneista ja tiesin jo n. 15-vuotiaana, että minäkin tulen vielä ottamaan tatuointeja. Nyt 24-vuotiaana ihoa koristaa kuusi tatuointia ja yksi tatuointi on ehtinyt jo piiloon. Eli näiden vuosien aikana olen ehtinyt seitsemän tatuointia ottamaan. Otin ensimmäisen tatuointini 17 tai 18-vuotiaana ja ensimmäinen tatuointi oli yllätys yllätys huono päätös. Nyt kuva on jo peitossa, mutta teille, jotka mietitte ensimmäisen tatuoinnin ottamista, annan vinkin: mieti tarkkaan minkä kuvan otat ja oletko valmis kantamaan sitä ihollasi loppuelämän. Vaikka tatuointi olisi juuri nyt mieleisesi, olisiko se sitä enää viiden vuoden kuluttua? Näitä kysymyksiä kannattaa rullata mielessään, ennen kuin sen tatuointiajan varaan. Tottakai tatuointeja saa peittoon, mutta siinäkin on omat hankaluutensa. Itse opin virheistäni ja nyt olen aina miettinyt, mitä aion ottaa ja mitä se minulle merkitsee.

 

Mä tykkään kuulla muilta ihmisiltä, joilla on tatuointeja, että minkä takia heillä on juuri ne tatuoinnit. Yleensä tatuointien takana on jokin suurempi merkitys tai tarina, mitkä kertovat ihmisestä paljon.

Itselläni on alaselässä kyyhkynen, minkä otin pappani kuoleman jälkeen. Jalkapöydän vieressä mulla on teksti, minkä halusin ottaa vaikean parisuhteen jälkeen. Kaikella näillä tatuoinneilla on minulle jokin merkitys ja minun mielestäni te kertovat minusta ihmisenä todella paljon. Tottakai aina tulee vastaan ihmisiä, jotka eivät pidä tatuoinneista tai pitävät juuri sinun tatuointiasi tyhmänä ideana. Mutta niin kauan tatuointi on mielestäni hyvä, kun sen kantaja on siitä ylpeä ja sillä on hänelle jokin merkitys.


Nyt sielä ehkä joillakin heräsi kysymys, että minkä tatuoinnin minä otan maaliskuussa ja mikä sen tarina on.. Mutta minäpä jätän vielä sen kertomatta ja palaan asiaa, kun tatuointi on iholla :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti