keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Erilainen aamupala

Mä olen aina ollut todella huono syömään aamuisin. Yläasteella en juuri syönyt mitään - äiti sai aamuisin mut syömään ehkä yhden omenan. Lukiossa sain aamuisin syötyä jopa kaksi paahtoleipää ilman mitään leivänpäällisiä tai pienen kulhollisen muroja. Kun menin työelämään niin huomasin kuinka tärkeä aamupala oikeasti on, että jaksaa paiskia töitä koko päivän. Yritin syödä aamuisin jogurtin ja pari leipää, mutta taas palasin samaan kaavaan: yksi pieni kulhollinen muroja tai kaksi paahtoleipää ilman leivänpäällisiä. 

Olen monien tuttujen ja kavereiden kanssa jutellut tästä aamupalaongelmasta ja olen huomannut, että ainakin lähipiirissäni monilla on tätä samaa vikaa, ettei aamupala maistu tai se jopa tulee heti ylös. Onko kukaan sielä ruudun toisella puolella kärsinyt samaisesta ongelmasta ja mitenkä siitä pääsi eroon?

Mä olen pitkään nyt syönyt taas aamuisin sitä paahtoleipää, mutta toissapäivänä ajatuskin aamupalasta alkoi kuvottamaan. Eilenkin jätin aamupalan väliin ja söin lounaan klo 11. Aamupalan pois jättäminen on todella huono, kun sitten olen koko päivän nälkäinen ja jatkuvasti huomaan olevani jääkaapilla. 


Toissapäivänä ostin kaupasta rasvatonta jogurttia ja mysliä. Minä? Tämmöistä? Kyllä. Ajattelin, että kokeilen nyt jotain uutta ja koitan totutella erilaiseen aamupalaan. Tämä olisi terveellisempi vaihtoehto kuin paahtoleipä ja moni on sanonut, että mysli ja jogurtti pitää hyvin kylläisenä.

Tänään aamulla mulla ei ollut nälkä eikä taaskaan voinut ajatellakaan syövänsä. Väkisin kuitenkin maistoin tätä myslin ja jogurtin yhdistelmää ja olisitte nähnyt mun ilmeen! Olisi pitänyt ottaa videolle toi aamupalan maistaminen, koska mun ilme oli varmasti todella huvittava. Oikeasti, kuka tykkää myslistä? Tai eihän se maistunut oikein millekään, mutta mua alko oksettamaan jogurtin ja myslin koostumus. Söin jopa neljä lusikallista tätä herkkua.

Mutta, jos jollain on vinkkiä miten on päässyt tämmöisestä samanlaisesta aamupalaongelmasta eroon, niin otan ilolla kaikki vinkit vastaan :).

2 kommenttia:

  1. Mullakin jää välillä aamupala syömättä, mutta vain siksi etten muuten ehtisi kouluun ajoissa. :D Yleensä syön nykyään aamupalaksi elovenan valmispuuroja eli puurohiutaleiden sekaan vain vesi ja siinäpä se! Tulee kyllä kalliimmaksi kuin tavallinen puuro, mutta ne on niin hyviä!! Odotan jopa iltasin, että olisi jo aamu ja saisin syödä puuroa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puuro olis kans hyvä - olisi täyttävä :) Mutta mä olen vielä todella nirso ja mä en tykkää puuroista :D

      Poista