maanantai 31. maaliskuuta 2014

IKEA


Me ollaan nyt monet päivät ja illat touhuttu tontilla tai edes käyty katsomassa, kun sielä on muut touhunnut. Nyt tämä taloprojekti oikeasti tuntuu paljon todellisemmalta, kun on tontille kaivettu autotallin ja talon paikat ja viemäriputketkin on jo kaivettu maahan. 

Viime viikolla kävimme Puustellilla suunnittelemassa vessat, kodinhoitohuoneen ja kuistin vaatekaapin. Tämän suunnittelun myötä mä olen jo mielessäni sisustanut meidän talon :).


IKEA

Meillä pääväri tulee olemaan valkoinen, minkä ympärille kootaan muita hillittyjä värejä. Me halutaan sisustukseen aika paljon ruskean eri sävyjä, mutta niistä ei olla vielä täysin päästy yhteisymmärrykseen. Kimmo pitää tummanruskeasta väristä kalusteissa ja mä taas pidän tummanruskeasta pehmeissä elementeissä, esim. verhot, tyynynpäälliset, matot.. 

Harmaa on toinen väri, minkä eri sävyjä yhdistämme valkoiseen ja siitä olemme jopa olleet yhtä mieltä. Harmaaseen sopii myös todella hyvin violetti vaaleampana, että tummana. Olenkin saanut Kimmon suostumaan, että meidän valko-harmaaseen kodinhoitohuoneeseen yhdistetään hieman violettia, joissain asioissa. 

Kokosin kollaasiin IKEA:lta asioita, mistä minä pidän ja, mitkä kuvittelisin Kimmonkin hyväksyvän. Vitriini piti olla valkoinen, mutta löysin vain tuollaisen vaaleanruskean. Mulla on aina ollut vain yksi asia, minkä olen tiennyt haluavani taloon - nimittäin nojatuolin! Haluan itselleni makuuhuoneeseen tai yläkerran aulaan oman nojatuolinurkkaukseni, jossa on hyvä esim. lukea. IKEA:ssa on ollut tuo yksi nojatuoli, mistä olen haaveillut ja sen kyllä aion hakea, kun talo on valmis.

Meillä on tarkoituksena, että talosta tulee kodikas ja sielä on sisustuksen puolesta rauhallista olla. Sisustus ei kuitenkaan saa olla liian tumma, eikä myöskään liian kliinisen valkoinen. Yritämme siis löytää sen meille sopivan kultaisen keskitien.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti