lauantai 31. toukokuuta 2014

Lontoo / London Day 1

Heippa pitkästä aikaa reaaliajassa! :) Eilen kotiuduimme yöllä ja viimeiset viisi päivää Lontoossa olivat kyllä mahtavat. Paljon tuli taas nähtyä uutta, mutta myös sain kokea uudestaan nekin kohteet, joissa kävin siskoni kanssa pari vuotta sitten. Vaikka reissulla onkin mukavaa, niin aina on parasta päästä takaisin kotiin :).

Kuvia tuli viiden päivän aikana napsittua reilu 800, joten ajattelin taas hieman jakaa reissuamme tänne blogin puolelle pienissä osissa. Kuvia olisi varmasti ollut enemmänkin, mutta harmiksemme Lontoossa oli aika huono sää tämän viikon. Vettä tuli joka päivä - torstaina oli ainut suht hyvä päivä ja vasta illalla satoi. Nyt kuitenkin ajattelin jakaa teille muutaman kuvan ensimmäiseltä lomapäivältä.

Saavuimme Lontooseen maanantaina päivällä ja lentokentältä lähdimme keskustaan bussilla, koska emme jaksaneet alkaa miettimään mistä junaliput oikein saa hankittua ja bussilippujen myyntipiste oli heti ensimmäisenä vastassa kentällä. Suosittelen lämmöllä käyttämään junaa, kun menette Stanstedin-lentokentältä Lontooseen - näin vältätte ruuhkat. Hotellille päästyämme ajattelimme mennä pyörähtämään Big Benin lähistölle ja uskaltauduimme London Eye:hin. Itselläni on korkeanpaikankammo ja jännitinkin hieman aluksi, mutta ei se London Eye tuntunut edes pahalta. Tosin ei kannata kovin suoraa alas katsella, sillon itselläni teki hieman pahaa, mutta muuten maailmanpyörällä meno meni hyvin kivuttomasti :).

Sää oli maanantaina todella huono ja kuvia ei ensimmäisenä päivänä kauheasti kameraan ilmestynyt. Olimme varmasti koominen näky, kun Kimmo yrittää pitää laukkuja ja kahta sateenvarjoa, kun minä yritän epätoivoisesti kuvailla. London Eye:ssä oli hankala ottaa kuvia, koska kupoleiden lasit olivat täynnä pisaroita, joten tämän takia postauksessa on vain muutama kuva. Tosin ehkä teitä ei kiinnosta katsella esimerkiksi Big Benistä monesta eri korkeudesta otettuja kuvia.

Maanantaina emme muuta sitten ehtineetkään tehdä ja menimme todella aikaisin nukkumaan, kun olimme vielä ihan Suomen ajassa. Lontoossa on siis tällä hetkellä kello kaksi tuntia jäljessä.

Jos haluatte jotain tarkempaa tietoa Lontoosta, niin laittakaa vaan kommenttia tulemaan. Teen vielä lomapäivien lisäksi erilliset postaukset meidän hotellista ja ravintoloista, joissa kävimme syömässä.

//The last five days we were in London and here is a few pictures from first day of our holiday. We went to see the Big Ben and London Eye.//