torstai 14. elokuuta 2014

Something about me

Heipsan! Mulla oli tänään koko päivän sellainen fiilis, että en halua tulla koneen ääreen kökkimään, mutta tässä mä nyt istuskelen. Selvästi mulla on hyvät ajoitukset bloggaamiseen, koska juuri alkoi ukkostamaan, joten katsotaan saanko postauksen tehtyä vai lähteekö sähköt ensin.

Ajattelin tehdä tälläisen Something about me-postauksen, koska on välillä ihan kiva raottaa hieman verhoa ja kertoa enemmän itsestäni :). Joitakin juttuja olen jo saattanut blogissani kertoa, mutta toisto ei varmasti haittaa. Kuvina toimii random kuvia viime viikolta.


Muutin heti lukion viimeisenä keväänä pois kotoa ja olen asunut Karjaalla, Tampereella muutamassa eri paikassa ja Jyväskylässä. Monien mutkien kautta kuitenkin päädyin takaisin tähän tuppukylään, josta olen kotoisinkin ja voin vain todeta, että oli hyvä kierrellä hieman ja nähdä eri paikkoja, mutta kyllä tämä paikka on mun koti :).

Stressaan pienistäkin asioista hyvin helposti ja se on välillä todella raskasta. Monesti iltaisinkin saatan olla monta tuntia hereillä ja vatvoa vain jotain pientäkin asiaa.

Ala- ja yläasteella mua kiusattiin (enemmän ala-asteella) ja en ikinä ollut suosittujen tyttöjen porukassa. Tämän kiusaamisen takia mulla on jäänyt kauhea esiintymispelko ja jännitän usein ihan tavallisia tilanteita, jossa mun pitäisi esitellä itseni uusille ihmisille.

Aloitin ammunta- ja metsästysharrastuksen joskus 11-12-vuotiaana ja sillä tiellä ollaan edelleen. Hirvestys kutsuu taas syksyllä muutaman vuoden tauon jälkeen.


Tulen helpommin toimeen miesten kuin naisten kanssa.

Mulla ei ole ikinä ollut suurta ystäväporukkaa, enkä ole sellaista kaivannutkaan. Tykkään viettää aikaa mieluummin kerralla yhden ystävän kanssa kuin porukassa.

Olen tietyissä asioissa todellinen perfektionisti.

Olen kuitenkin todella epäsiisti ihminen ja siivoaminen teettää tuskaa.

Voisin matkustella niin usein kuin vain pystyisin, mutta useinkaan tähän touhuun ei ole aikaa tarpeeksi. Teinistä asti olen haaveillut, että pääsisin New Yorkiin, mutta se on vielä haaveissa.

Vihaan rantalomia, koska en tykkää ottaa aurinkoa. Mikään ei voi olla tylsempää kuin maata auringossa tekemättä mitään.


Huolestun todella helposti, jos joku meidän kissoista on jotenkin kummallinen. Alan heti kuvittelemaan, että kissa on jollain tavalla sairas. Esimerkiksi helteillä kuvittelin, että meidän vanhin kissa on kipeä, kun makasi vain koko päivän. Rakas aviomieheni onneksi totesi, että kissa ei varmaan jaksa vain tehdä mitään, kun on niin kuuma.

Olen todella huono laittamaan hiuksiani. Toisten hiuksia osaan laittaa, mutta sitten, kun itselle pitäisi jokin kampaus tehdä, niin ei tule mitään.

Nuorempana tykkäsin käydä baareissa ja rillutella, mutta nyt nautin eniten illanvietoista täällä mökillä ystävien kanssa.

Halusin vielä 20-vuotiaana poliisiksi ja ajattelin, että ikinä en ainakaan alkaisi yrittäjäksi. Kuinka kävikään - tässä sitä istutaan yrittäjänä ja en voisi olla enempää tyytyväisempi.

Olen aina tiennyt, että haluan ammatillani joko parantaa ihmisten turvallisuutta tai terveyttä.


Mulla on paljon omituisia tapoja. Esimerkiksi mulla on tietty järjestys kuinka pyykit laitan kuivumaan ja tämän takia en halua, että Kimmo hoitaa tätä kotityötä, koska hän laittaa pyykit aivan väärin. 

Olen allerginen lintukirpuille ja yliherkkyyttä löytyy hyttysille. 

Olen todella nirso ja siksi multa on aina helpompi kysyä lista, mitä syön, koska siitä tulee lyhyempi lista, kuin siitä mitä en söisi.

Mulla menee helposti ruokahalu, jos joku heittää ruokapöydässä vähänkään oksettavia juttuja.

Tykkään kauhuleffoista, mutta en katso niitä enää paljoakaan vilkkaan mielikuvitukseni takia. 

Kiroilen aivan liikaa.

Harrastin lentopalloa 17-vuotta, kunnes olkapää sanoi poks ja päätin lopettaa siihen. Lentopallokenttiä tulen kaipaamaan aina ja tämän takia en nykyisin voi katsoa ollenkaan lentopalloa edes telkkarista, koska muuten soittaisin jo johonkin joukkueeseen ja kysyisin pääsisinkö pelaamaan.


Otin ensimmäisen tatuointini joskus 16-17-vuotiaana - keijun. Onneksi tuo kammotus on jo nyt toisen tatuoinnin alla piilossa.

Tykkään suunnitella päiväni ajoissa ja inhoan asioiden sopimista samalle päivälle, koska yleensä olen sopinut päiväni jo hyvissä ajoin täyteen. 

Olen aina ajoissa ja vihaan myöhästelijöitä.

Innostun nopeasti uusista asioista.

Olen enemmän iltaihminen kuin aamuihminen.

2 kommenttia: