keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Yksinkertainen lounas


Eilen tein lounaaksi tonnikalasalaattia, mitä en ole saanut pitkään aikaan. Aviomieheni ei voi nimittäin sietää tonnikalaa missään muodossa ja häntä ärsyttää jo pelkkä haju. Itse taas rakastan tonnikalaa ja en ole syönyt sitä nyt oikein missään muussa ruoassa kuin pizzassa.

Mulla tuli yksi päivä kauhea himo tehdä tonnikalasalaattia ja eilen aamulla kävin ostamassa ainekset. Mun tonnikalasalaatti on hyvin yksinkertainen, mutta silti niin hyvää. Tein salaattia kahden annoksen verran, mutta salaatti olikin niin hyvää, että söin sitä kaksi lautasellista. Päivälliselle ei voisi kuvitellakaan tekevänsä jotain missä olisi tonnikalaa, koska Kimmo ei siihen koskisi. Onneksi päivät vietän kotona yksin, joten voin hyvin tehdä lounaalle kaikkea tonnikalasta :). Saas nähdä kuinka kauan menee, että mieheni valittaa jääkaapin haisevan tonnikalalle.

Onko teillä puolisonne kanssa eri mieltymyksiä ruoan suhteen? Mä olen todella nirso ja mieheni on joutunut mun takia luopumaan  täällä kotona tulisesta ruoasta, koska mä en pysty sellaista syömään. Tonnikala taitaa olla ainut ruoka-aines, jota mieheni ei voi sietää. Hänen mielestään se haisee pahalle ja maistuu puulle.

Jos muuten teillä on heittää hyviä reseptejä, mihin tonnikala sisältyy, niin ottaisin niitä mieluusti vastaan :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti