keskiviikko 29. lokakuuta 2014

Minun keinoni kuivuutta vastaan

Aina tähän aikaa vuodesta huomaa, että iho kuivuu ja huulet rohtuvat, koska asteet tipahtavat niin nopeasti pakkasen puolelle ja ainakin oma ihoni reagoi tähän heti. Ikinä sitä ei osaa ennakoida vaan taas muistaa ne kaikki rasvapurkit, kun huomaa käsien ihon halkeilevan. Tänäkin vuonna unohdin ennakoida lämpötilan aiheuttaman kuivumisen ja nyt olen ottanutkin kovat keinot käyttöön, että saisin ihoni parempaan kuntoon.


Muutama viikko sitten huomasin ensimmäisenä, että mun huuleni alkavat rohtua ja suupielet halkeilla. Otin heti päivittäiseen käyttöön Maybellinen Baby Lips-huulivoiteen (Mint Fresh). Nyt huulet ovat jo paljon paremmassa kunnossa ja rohtumisesta ei ole enää tietoakaan. 


Mulla kädet kuivuu todella helposti, jos pesen päivän aikana todella paljon käsiäni. En kuitenkaan osaa vähentää käsieni pesua, joten aloin rasvaamaan käsiäni viime talvena hyväksi toteamallani käsivoiteella. Tämä käsivoide on aivan ihanan tuoksuinen ja kevyen koostumuksensa ansiosta tämä imeytyy nopeasti, helppo siis laittaa juuri ennen nukkumaanmenoa.


Tämä L'Oréalin kosteuttava päivävoide tuli LivBoxissa ja ehdin tämän jo haukkumaankin. Tämä aiheutti iholleni kammottavaa kukintaa, mutta nyt päätin antaa tälle toisen mahdollisuuden, kun kasvojeni iho oli todella kuiva. Vielä ei ole ihoni reagoinut negatiivisesti tähän rasvaan ja tämä rasva on kyllä päivittäisellä käytöllä auttanut ihoni kuivuuteen. 


Mä olen ollut aina todella huono rasvaamaan ihoani, koska yleensä mulla ei kuivu muuta kuin kädet. Nyt olen kuitenkin tänä syksynä ottanut tavakseni rasvata ihoni the Body Shop:n hunajaisella vartalovoiteella. Tämä on todella hyvän tuoksuinen voide ja iho tuoksuu pitkään hunajalle.

Onko sinulla joitain keinoja kuivuutta ja kylmyyttä vastaan? :)

2 kommenttia:

  1. Tuo mint fres on ihan mahtava huulivoide, oma suosikkini myös :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin olen tuota käyttänyt eniten Baby Lips-huulivoiteista :)

      Poista