sunnuntai 16. marraskuuta 2014

Minun hiustuotteeni

Heippa! Mulla on viikonloppu mennyt aika kiireellä ohitse - tai ainakin eilinen meni niin, etten kerennyt koneelle ollenkaan. Tänään olen taas ottanut rennosti nukkumalla pitkään ja vain ollut. Nyt avasin ensimmäisen kerran koneen koko viikonloppuna. Bloggerin avatessani tajusin, että muhun iski taas kauhea vimma tehdä uusia postauksia. Joskus tämmöiset pienemmätkin bloggaustauot tekevät hyvää :).

Mulla on huomenna kampaajalleni aika ja olen odottanut tätä innolla jo viimeiset pari viikkoa. Tosiaan päässäni on teippipidennykset ja käyn kahden kuukauden välein kampaajalla värjäyttämässä tyven ja laittamassa pidennykset uudestaan. Huomenna olisi taas samanlainen operaatio tiedossa, jos nämä mun pidennykset ovat vielä siinä kunnossa, että niitä voi käyttää. 

Nämä viimeiset kaksi viikkoa ennen kampaajaa ovat aina täyttä tuskaa. Pidennysten teipit ovat jo tulleet niin alas, että ne näkyy kokoajan ja tuntuu, että hiukset olisivat aina huonosti. Tämän kriiseilyn takia mulla tuli mieleen, että voisin tehdä postauksen minun käyttämistäni hiustuotteista.


1. KMS Californian shampoo ja hoitoaine - Pari vuotta sitten, kun mulle laitettiin pidennykset taas pitkästä aikaa, niin mulla oli kova homma etsiä itselleni sopivat shampoo ja hoitoaine. Tosiaan shampoon ja hoitoaineen tulee olla sellaiset, että ne sopii pidennyksille, joten jätin kokonaan kaupan tavalliset shampoot ja hoitoaineet pois. Vihdoin löysin Prisman kampaamosta hyvät tuotteet itselleni ja kampaajakin suositteli, että nämä aineet ovat ainakin hänellä olleet todella hyvät, kun hänellä on ollut pidennykset. KMS Californian shampoota ja hoitoainetta ei tarvitse paljoakaan läträtä, että hiukset tulevat puhtaiksia ja niissä on vielä lisäksi sopivan mieto tuoksu. Ainut miinus puoli tietysti on hieman kalliimpi hinta - Bangerheadilta olen löytänyt nämä kaikista edullisimmin, 22€ maksaa yksi putelo.

2. Let me be:n jätettävä hoitoaine - Mä joudun käyttämään todella paljon tämmöisiä hiuksiin jätettäviä hoitoaineita, koska mun hiukset sähköistyy todella helposti. Näistä hoitoaineista en ole vielä löytänyt sellaista täydellistä yksilöä ja olenkin ostanut joka kerta uuden hoitoaineen testiin. Tämä Let me be:n hoitoaine on ollut ihan hyvä, mutta hoitoainetta pitää ehkä vähän liian paljon suihkuttaa hiuksiin, että sähköisyys vähenisi tarpeeksi.

3. Hiuslakat ovat joka päivä minulla käytössä ja nyt olen pitkään käyttänyt Wellan hiuslakkoja. Mä en tiedä miten mä pystyisin ikinä elämään ilman hiuslakkaa, koska mun lyhimmät hiukset (hiushaituvat) ovat aina pystyssä ja mua itseäni häiritsee todella paljon, jos jokin hius sojottaa vähänkin väärään suuntaan. Nämä Wellan lakat ovat todella hyviä, mutta edelleen parhain hiuslakka on LivBoxin mukana tullut OSIS+:n Glamination-hiuslakka, mitä en ole vieläkään löytänyt mistään kampaamosta, jossa olen poikennut.


1. Aussie 3 minute miracle Take the Heat - Olen jo monta vuotta hemmotellut hiuksiani Aussien tehohoidoilla ja tällä hetkellä minulla on käytössä tämä Take the Heat-tehohoito, koska kiharran todella usein hiuksiani ja tämä hieman ehkäisee muotoilurautojen aiheuttamia vaurioita hiuksissa. Aussien tehohoidot ovat kyllä ehdottomasti parhaimpia tehohoitoja, mitä olen ikinä kokeillut. Hiukset ovat silkkisen pehmeät tehohoidon jälkeen.

2. TRESemmé Heat Defence Styling-suihke - Aina ennen hiusteni kihartamista/suoristamista suihkutan hiuksiini lämpösuojaa, ettei hiukset kärsi niin paljon muotoiluraudasta. Omat hiukseni ovat niin ohuet, että ne helposti kärtsäävät hiuksia kihartaessa, mutta nyt hiukseni ovat pysyneet suht hyvässä kunnossa tämän lämpösuojasuihkeen takia. Enää en kyllä uskaltaisi muotoilla hiuksiani ilman minkäänlaista lämpösuojaa.

//I gathered to this post all the hair products that I use almost every day.//

2 kommenttia:

  1. Mä oon vasta nyt tän syksyn aikana tutustunut Aussien tuotteisiin ja ne ovat kyllä huikeita! :)

    VastaaPoista