tiistai 13. tammikuuta 2015

Safkaa

Joulukuussa pyöri blogeissa paljon arvontoja ja minuakin lykästi kahdessa arvonnassa. Tässä olisi nyt toinen arvontavoittoni.


Nooran pitämästä arvonnasta voiton Alexander ja Hanna Gullichsen Safkaa - Maanantaista perjantaihin-kirjan, mikä saapui minulle viime viikolla. Olen selaillut kirjaa nyt joka päivä ja muutaman reseptin olen heti löytänyt, mitä on pakko kokeilla niin pian kuin mahdollista. 

Olen paljon lukenut Gullichseiden aikaisemmasta kirjasta, Safkaa - Parempaa arkiruokaa, mitä on kehuttu todella paljon. Hankin tämän kirjan myös ystäväpariskunnalleni tuparilahjaksi, koska kirjakaupassa selaillessani Parempaa arkiruoka-kirjaa, totesin sen olevan erinomainen kokkausta rakastaville ihmisille. Maanantaista perjantaihin-kirja on hyvin samaa linjaa oleva reseptikirja ja kirja sisältää loistavia ja helppoja ohjeita. 

Nämä kirjat ovat mielestäni hyviä myös ihmisille, jotka eivät ole mitään maailman parhaimpia kokkeja - esimerkiksi minä :). Osaan tehdä joitakin ihan tavallisia kotiruokia, mutta nyt on kiva alkaa opettelemaan uusia ohjeita, että nämä minun kokkaustaitoni hieman laajenisivat :). Varsinkin kanakeiton ja nakkikastikkeen haluaisin opetella ensimmäisenä kirjan ohjeista. Olen yrittänyt vältellä kastikkeiden tekoa, koska ne eivät oikein ikinä ole onnistuneet. Safkaa-kirjassa kuitenkin oli suht helpon kuuloinen nakkikastikkeen ohje, minkä toivon minultakin onnistuvan :).



Gullichseiden Safkaa-kirjat ovat todella upeita jo kuviensa takia ja minulla kului pitkä tovi, kun ihastelin kirjan kuvia. Myös teksti on ihanan rentoa ja hieman huumoriakin löytyy joistain kohdista. Voisinkin hyvin kuvailla tätä kirjaa hyvän tuulen reseptikirjaksi.


Mieheni on joskus aikoinaan käynyt ravintolakokin koulutuksen, joten häneltä varmasti saan apuja näiden ruokien toteuttamisessa. Ajattelin myös houkutella hänet vaikka viikonloppuisin tutkimaan tätä kirjaa kanssani, jos yhdessä tekisimme joitakin ruokia. Mielestäni toisen kanssa ruoan tekeminen on niin paljon mukavempaa kuin yksin, koska ruoanlaitto ei tunnu sillon pakkopullalta :).

Löytyykö teidän kirjahyllyistänne jo nämä Safkaa-kirjat?

2 kommenttia:

  1. Hei jee ihanaa, minäkin voitin tuon Nooran blogista. <3 Mahtavaa että sinäkin. Onnea. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoin sulle <3 Oletko jo testaillut kirjan ohjeita? :)

      Poista