lauantai 28. helmikuuta 2015

Friday with me

Klo 6:45 Herään herätyskellon pirinään. Nousen sängystä ylös kissojen kanssa ja mietin levotonta yötä. Yritän muistella montako kertaa yöllä heräilin, mutta lopulta päädyn tulokseen MONTA. Vedän villasukat jalkaan ja raahaudun alakertaan. Kissat huutavat nälkäänsä. Laitan kissoille ruoan ja vaihdan puhtaan veden - pienet rapsutukset vielä kaikille ennen kuin teen itselleni aamupalaa. Vihdoin, kun aamupala on lautasella, menen sohvalle katselemaan Netflixiä siksi aikaa, kun syön aamupalan.
Klo 7:15 Heitän reenivaatteet päälleni ja pesen hampaat. Muistan, että salin jälkeen minun pitää lähteä viemään mainoslappuja, joten teen kevyen meikin, että kehtaa lähteä ihmisten ilmoille. Hiukset vielä nopsaan ponnarille.
Klo 7:31 Olen valmis. Jään odottelemaan äitini soittoa - odotellessa alan tyhjentämään tiskikonetta.
Klo 7:41 Äitini ja siskoni tulivat noukkimaan minut kyytiin ja lähdimme salille.


Klo 9:13 Pääsin salilta kotiin. Heitän reenikassin nopsaan eteiseen ja suuntaan vähäksi aikaa työtilaani laittamaan paikkoja kuntoon. Taas kiroan itseäni, koska olen jättänyt paikkojen kuntoon laittamisen viime tippaan.
Klo 9:34 Lähden postista hakemaan yritykseni kyltit ja samalla reissulla päätän viedä loput mainoslaput, joiden viemistä olen venyttänyt. 
Klo 10:40 Vihdoinkin kaikki mainoslaput ovat jaettu ja pääsen kotiin. Nälkä alkaa jo kurnia. Jääkaapissa on kanasalaatti, jonka kaveriksi päätän tehdä vadelmasmoothien. Kuvailen lounaani Instagramiin ja istahdan sohvalle nautiskelemaan hyvästä lounaasta. Taustalla pyörii Netflixistä Ripper Street-sarja.



Klo 11:23 Huomaan ruoan jälkeen jämähtäneeni sohvalle. Päätän mennä vielä työtilaan laittamaan viimeisiä juttuja paikoilleen. Kamat alkavat löytää hoitolassa omia paikkojaan ja mietin kuinka ihanaa onkaan laittaa omaa työtilaansa kuntoon. Huomaan kuitenkin nopeasti, että monet tavarat pitää koota ja hetken aikaa selailen kokoamisohjeita. Ohjeet näyttävät jo niin epäselkeiltä, etten uskalla lähteä edes yrittämään tavaroiden kokoamista. Päätän pyytää isääni viikonloppuna minun avukseni, että saataisiin tavarat oikein koottua.
Klo 12:10 Vihdoinkin ehdin mennä suihkuun. Suihkun jälkeen laitan pyykkikoneen pyörimään ja samalla Kimmo tulee pyytämään itselleen aamupalaa. Nopsaan väännän Kimmolle leivät (en voi ymmärtää kuka pistää leivän päälle italiansalaattia) ja vien ne hänelle yläkertaan. Rappusilla komeilee pölypalloja, joten otan imurin esille ja imuroin suurimmat pölyt pois rappusista ja alakerrasta.



Klo 12:50 Otan kameran kainalooni ja suuntaan yläkertaan kirjoittamaan postausta Prettyn tilauksestani. 
Klo 13:30 Saan postauksen valmiiksi ja vielä julkaisun jälkeen lueskelen, ettei tekstissä olisi kammottavia kirjoitusvirheitä. Väsymys alkaa painamaan, joten käännän ristikkolehdestä uuden ristikon esille ja menen alakerran sohvalle sitä täyttämään. Härski seuraa minua sohvalle ja tulee syliini nukkumaan. Kuulen alakertaan, että Kimmo on nukahtanut ja itseänikin alkaa enemmän vain väsyttämään. Silmät ristissä kuitenkin jatkan ristikon täyttämistä.


Klo 14:24 Menen herättämään Kimmon ja kysyn voinko aloittaa ruoan teon. Kimmo tulee pienen pakottamisen jälkeen auttamaan minua lihan paistamisessa. Itse alan kuorimaan perunoita.
Klo 14:57 Henna soittaa - juttelen hänen kanssaan 20 minuuttia, jonka jälkeen kuulen pesukoneen pyörineen. Diego juoksee perässäni kylppäriin ja laitan sille suihkun hanan auki. Samalla laitan pyykkejä kuivumaan. Pyykkien laiton jälkeen katsastan kelloa ja totean olevan kissojen päiväruoan aika.
Klo 15:40 Ruoka on valmista. Laitan ensin Kimmolle ruoan lautaselle, jonka vien hänelle yläkertaan. Alan itsekin syömään ja huomaan, että taas olen tehnyt todella pahaa perunamuusia. 


Klo 16:04 Ruoan jälkeen suuntaan hieman ehostamaan meikkiäni, mikä koki suihkussa pienen kolauksen. Yritän napsia naamastani myös muutaman kuvan tätä postausta varten. Katson kamerasta kuviani ja alan ihan ääneen nauramaan sitä kuinka väsyneeltä voinkaan näyttää.
Klo 16:27 Päätämme lähteä Kimmon vanhemmille kahville - ajomatkan ajan haaveilen pelkästä kahvista ja sen tuomasta energiasta. Kimmon äiti ei ollut kotona, joten saimme viihdyttää loistavalla seurallamme Kimmon isää. Kahvittelun aikana Kimmo intoutuu paasaamaan salaliittoteorioista, mikä aiheuttaa meissä monet hersyvät naurut.
Klo 18:17 Tulemme takaisin kotiin. Muistan, että minun pitää tehdä vielä muutamia työjuttuja koneella, joten suuntaan yläkertaan. Avaan koneen ja hetken päästä tajuan, että lueskelenkin blogeja. Nopeasti luen blogien uudet postaukset lukulistaltani ja käyn töiden kimppuun. Kun työt on hoidettu avaan sähköpostin, josta löydän koodin Nellyn aleen. Ajattelin vain vilkaista, mitä kaikkea alesta löytyy, mutta huomaankin kohta, että olen tehnyt Nellyltä tilauksen. Alesta löysin 80€ kengät puoleen hintaa, joten annan itselleni tämän heräteostoksen anteeksi.



Klo 19:21 Teen meille iltapalaa ja laitan Netflixistä taustalle pyörimään vielä yhden jakson Ripper Street:ä ja jatkan ristikoiden täyttämistä. Kissatkin lyöttäytyvät tässä vaiheessa seuraani. Sorrun vielä iltapalan jälkeen juomaan limsan. 
Klo 21:40 Nousen sohvalta ja kissat seuraavat minua keittiöön. Kaivan kaapista kissanruokapussin ja Diego tulee ahmattina ruokakipon luo ennen kuin olen edes ehtinyt täyttämään kippoa. Menen pesemään meikit pois ja vaihdan yövaatteet.
Klo 22:10 Toivottelen Kimmolle hyvät yöt ja suuntaan pimeään makuuhuoneeseen. Toivon samalla mielessäni, ettei tuleva yö olisi yhtä levoton kuin edellinen. Laitan puhelimen lataukseen ja kuulen kissojen tulevan makuuhuoneeseen. Rapsutan vielä hetken aikaa Aatua, ennen kuin painan pääni tyynyyn.

4 kommenttia:

  1. Miten sulla riittää energiaa mennä aamusta salille! Varmasti kyllä lähtee päivä hyvin käyntiin, mutta ite ei jaksaisi tehdä siellä varmaan mitään...mä nyt kyllä koomailen aina aamusin ja kauan! :D Ihanan naturelli meikki sulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo yhtään aamuihminen, mutta jotenkin aamusalit on parhaimpia :). Jos lykkään kuntoilua päivälle/illalle, niin sitten se helposti jää - esim. tänään pitäis käydä vielä kävelyllä, mutta ei millään jaksais :D.

      Aamulla on myös hyvä käydä salilla, kun sielä on vaan mummoja ;). Sovin hyvin joukkoon haukotteleen :D

      Kiitos - mä näytän vaan aina tosi väsyneeltä luonnollisemmalla meikillä :D

      Poista
  2. Tosi kiva postaus tämä :) Oon vähän kateellinen tuosta aamusta salille menosta, mun kroppa ei vaan kestä sitä että nousee aikasin liikkumaan, mulle tulee huono olo. Aamupäivällä jo sitten onnistuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Reetta :).
      Mä olen kyllä ijan koomassa aamuisin salilla, mutta mulla ei kroppa ota itteensä :). Aamulla tai aamupäivällä on kiva käydä liikkumassa, koska sitten jää loppupäivä kaikkeen muuhun :)

      Poista