lauantai 21. maaliskuuta 2015

Liebster Awards

Sain Inspire me Sunday-blogista Liebster Awards-haasteen, jonka ideana on vastata haasteen laittajan 11 kysymykseen, jonka jälkeen itse haastaa seuraavat 11 bloggaajaa, joille keksii 11 kysymystä. Haaste on tarkoitus laittaa eteenpäin alle 1000 lukijan blogeille, jotta uusille ja pienemmille blogeille saataisiin lisää näkyvyyttä. Itse olin nähnyt tämän haasteen jo kiertävän muutamassa blogissa ja ihanaa, että minuakin nakattiin haasteella :).

1. Mitä ajattelet, kun nyt luet blogisi ensimmäisiä postauksia?

Järkytys! Se on ensimmäinen asia ja reaktio, mikä minulla tulee mieleen, kun ensimmäisiä postauksiani luen. Teksteistä huomaa, ettei kirjoittaminen kiinnostanut ihan niin paljon kuin nykyään. Myös kuvien laatu ja asettelu teksteihin on aika järkyttävää katsottavaa. Onneksi bloggaaminen on sellainen asia, jossa kokoajan kehittyy, kun sitä vain jaksaa tehdä :). Ensimmäisiä postauksia, kun vertaan tämän hetkisiin, niin selvästi olen kehittynyt monellakin osa-alueella :).

2. Oletko joskus loukkaantunut mahdollisista ikävistä sanoista kommenttiboksissa?

En ole ikinä muistaakseni edes saanut ilkeitä kommentteja blogiini. Minulla on ihania lukijoita ja kommentit ovat olleet asiallisia :).

3. Kuinka paljon aikaa käytät blogiisi päivässä tai vaikkapa viikossa?

Se ihan vaihtelee riippuen postauksen aiheesta. Kuvaamiseen menee yleensä muutamasta minuutista puoleen tuntiin. Postausten kirjoittamiseen ja kuvien muokkaamiseen menee päivässä aikaa ½-2 tuntia. Usein teen myös monta postausta päivän aikana valmiiksi ja ajastelen niitä valmiiksi lähipäiville. Tällöin istun koneen ääressä monta tuntia.

4. Mitä mieltä puolisosi/läheisesi on bloggaamisesta?

Hän kannustaa kovasti jatkamaan tätä harrastusta, koska tietää minun pitävän tästä hommasta äärettömän paljon. Kuvaajana hänellä tosin olisi vielä hieman petrattavaa, koska sitä hän ei jaksaisi tehdä esimerkiksi huonolla säällä :).

5. Kuvaile tyyliäsi kymmenen vuoden päästä.

Tämä on kyllä paha... Luulen, että kymmenen vuoden päästä tyylini on hyvin samanlainen kuin nykyään, mutta olen enemmän oppinut löytämään minun vartalolleni sopivampia vaatteita. Toivon myös, että kymmenen vuoden päästä tyyliini olisi jäänyt enemmän mekot ja värit.

6. Matalapohjaiset kengät vai korkkarit? Ja miksi?

Rakastan kauniita korkokenkiä, koska korkokengät tuovat eniten mielestäni asussa sitä naisellisuutta. Vastaan kuitenkin tähän, että matalapohjaiset kengät, koska ne ovat aina mukavat jalassa ja olen todella mukavuudenhaluinen ihminen.

7.  Mikä oli viimeisin muotiin liittyvä iso hankintasi?

Apua, nyt tuli paha kysymys. En kyllä nyt yhtään muista, mikä olisi ollut ns. iso hankinta. Olen niin kauhea pihipeikko, etten raaski mitään isoa ja kallista itse ostaa. Mieheni yleensä ostaakin nämä kalliimmat jutut minulle sitten lahjana.

8. Minkälaista liikuntaa harrastat?

Salilla ja lenkillä käyn säännöllisesti ja nyt myös uutena juttuna olen treeneihin ottanut kuntopyöräilyn. Ihanaa, kun meiltä löytyy nyt täältä talosta kuntopyörä! Huonolla säällä ei tarvitse raahautua salille tai lenkille, kun voi tehä kunnon hikitreenin sisälläkin.

9. Mihin matkustit edellisen kerran?

Syksyllä poikkesin Tallinnassa, mutta en nyt laske sitä, koska olin satamassa tunnin verran. Viime toukokuussa kävimme Kimmon kanssa Lontoossa, joten sanotaan se viimeisimmäksi matkaksi.

10. Jos saisit valita elämässäsi jonkin asian (pieni tai iso), jonka tekisit nyt toisin, mikä se olisi?

Mua on harmittanut jo viimeiset kuusi vuotta se, ettei ystäväni jaksanut lähteä New Yorkiin bussilla, kun olin hänen luonaan käymässä. Haluaisinkin muuttaa sen hetken, että olisin saanut hänen nousemaan sieltä sängystä ylös enkä olisi luovuttanut niin helposti asian suhteen, että olisin nähnyt New Yorkin! 

11. Seitsemän asiaa, joita toivot tulevaisuudelta?

Tottakai toivon, että läheiseni pysyisivät terveinä ja myös minä itse. Toivon myös, että asiakaskuntani kasvaisi, muutenkin meidän työt menisivät tulevaisuudessa hyvin, saisimme lapsia ja hankkisimme koiran. Toivon myös, että ystäväni pysyisivät elämässäni vielä tulevaisuudessakin.

Seuraavat 11 kysymystä esitän Terhille, Jennille, Hennalle, Tiialle, Vivi Vinnalle, Kittylle, Sallalle, Emilialle, Karoliinalle, Alexandralle ja Annille:

1. Miksi aloitit bloggaamisen?
2. Mikä on paras asia bloggaamisessa?
3. Mistä yleensä saat ideoita uusiin postauksiin?
4. Mikä on seuraava kohde, mihin aiot matkustaa?
5. Sinun sisustuksesi kulmakivet?
6. Mikä on kamalin heräteostos, minkä olet tehnyt?
7. Paljonko käytät kuukaudessa rahaa kosmetiikkaan?
8. Seuraatko muotia vai haluatko poiketa massasta?
9. Mistä haaveilet juuri nyt?
10. Minkälaisia blogeja luet?
11. Missä haluaisit nähdä itsesi viiden vuoden kuluttua?

 
 

9 kommenttia:

  1. Jei Laura, kiitos haasteesta. Nyt on kaksi haastetta takataskussa mikä mukavaa. Luulenpa että ensimmäinen haaste lähtee jo tänään toteutukseen. ;)

    Ihanaa lauantaita <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih mä ihan pommitan sua haasteilla :D

      Ihanaa iltaa myös sulle <3

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Ole hyvä <3 täytyy tulla katsastaan sitten sun vastaukset, kun toteutat haasteen :)

      Poista
  3. Kiitti, tää on mielenkiintoinen haaste! Ja vitsi New yorkin missasit EI! Ei hitto mä olisin lyöny harjalla, jos ei ois lähtenyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo kyllä itteenikin siinä vähän ärsytti, että toinen mieluummin nukku, kun olis Nyciä lähteny näyttämään mulle :D

      Poista
  4. Kiitos haasteesta! :) Täytyy tehdä, kun herään tästä pienestä blogikoomasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ollos hyvä :) se on kyllä vaikeaa aloittaa taas postailu, jos on pitänyt taukoa :D

      Poista
  5. Vähän kesti saada aikaiseksi eli täällä olisi! Mä tosin vastahaastoin sut, koska haluaisin kuulla sun vastaukset noihin mun kysymyksiin jos ei haittaa :D

    VastaaPoista