maanantai 23. maaliskuuta 2015

Sunnuntain sapuskat

Sunnuntaina vietimme tylsää päivää kotosalla, kunnes sain idean, että lähdetään lähimpään kinkkiin syömään. Olen nyt tehnyt parin vuoden ajan yleensä ruoan meillä ja eilen ruoanlaitto ei houkuttanut ollenkaan. Pienen suostuttelun jälkeen Kimmokin lämpesi idealle ja suuntasimme auton nokan kohti Mäntän Golden Pearl-ravintolaa.

Rakastan kinkkiä, joten olikin kiva lähteä pitkästä aikaa ulos syömään, kun tiesi saavansa herkku sapuskaa. Yleensä kinkissä otan currykanaa tai friteerattua kanaa sitruunakastikkeella. Tällä kerralla päädyin jälkimmäiseen vaihtoehtoon ja Kimmo otti currykanan. 



Yleensä käymme Pirkkalan kinkissä syömässä, joten automaattisesti vertailin Golden Pearlin annoksia Pirkkalan kinkin annoksiin. Annokset olivat lähes täysin saman näköiset, mutta maussa huomattiin eroja. Pirkkalan kinkissä olen monta kertaa joutunut pettymään liian tuliseen currykanaan, minkä takia olen ottanut friteerattua kanaa. Golden Pearlissa friteerattu kana ei ollut ihan niin hyvä kuin Pirkkalassa, mutta Kimmon currykana oli ihan jäätävän hyvää! Se ei ollut ollenkaan tulinen vaikka siinä olikin paljon mausteita. Ensi kerralla minun pitää muistaa tilata Golden Pearlissa currykanaa! :)

Olisi kiva kokeilla kinkissä joitain uusia annoksia ja haluaisinkin kuulla, mitä annoksia te suosittelisitte? :) Itse en kestä ollenkaan tulisia ruokia ja tämän takia en viitsi currykanaa tai friteerattua kanaa vaihtaa tuntemattomaan annokseen, koska olen monta kertaa saanut tulista ruokaa vaikka olen aina tarkistanut tarjoilijalta onko annos tulinen vai ei.

Oli virhe tulla nyt kirjoittamaan tämmöistä herkkupostausta. Seuraavana vuorossa olisi ruoanlaittoa ja näiden kuvien jälkeen minun ei tee enää yhtään mieli perunamuusia ja uunimakkaraa...



2 kommenttia:

  1. Ai että otat hienoja kuvia, täällähän ihan kuola valuu näitä katsellessa. Kinkki, Thaikku ja Nepalilainen omia lemppareita eli syvä ihastunut huokaus. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiia :). Mun pitäis käydä Tre:llä testaamassa yks nepalilainen ravintola, mitä äitini kehui :). En oo koskaan käynyt nepalilaisessa ravintolassa.

      Poista