lauantai 18. huhtikuuta 2015

Valokuvaseinä

Heippa! Eilen jäi postailut kokonaan, koska päivästä tulikin kiireisempi kuin olin suunnitellut. Tämä lauantai ei tunnu oikein lauantailta, koska tein tuossa aikaisemmin päivällä hieman töitä ja muutenkin päivä ei tunnu vapaapäivältä, vaikka illaksi ei olekaan mitään suunnitelmia. 

Mutta mennäänpäs sitten postauksen asiaan... 

Ennen kuin muutimme tähän taloomme, niin olin mielessäni pohtinut, että haluaisin rappusten seinille tehdä ns. valokuvaseinät. Rappukäytävän seinissä on hiekan sävyistä maalia ja ajattelin, että siihen sopisi kivasti paljon valkoisia valokuvakehyksiä, ettei seinät jäisi tyhjiksi. Nyt olen hieman saanut aloitettua valokuvaseinän toteutusta, koska eilen hain valokuvaamosta teettämäni kuvat ja tänään olen laitellut niitä jo kehyksiin.



IKEA:sta hankin valkoiset kehykset ja valokuvaamoon vein värillisiä kuvia, mitkä teetin kehyksiin sopiviksi ja samalla halusin kehitettävistä kuvista mustavalkoisia. Kehitin kuvia todella paljon ja huomasinkin, ettei ostamani kehykset riitä millään, joten minun pitää varmaan ensi viikolla suunnistaa IKEA:n kehysostoksille. Ensi viikolla saan myös lisää kuvia valokuvaamosta, koska eilen vein Kimmon kuvia kehitettäväksi. Ideana olisi siis koota rappukäytävän seinille kuvia meistä ja läheisistämme.

Nyt minulla on vain yksi pulma ja toivoin, jos teiltä joltain löytyisi minulle hieman neuvoja. Olen todella perfektionisti tietyissä asioissa ja haluaisin, että valokuvat olisivat siististi seinillä. En vain tiedä miten alkaisin sommittelemaan kuvia seinille, että saisin hyvän lopputuloksen? Kuitenkaan kehyksiä ei voi kiinnittää seinään kokeilumielessä, koska aina seinään tulee näin ollen reikä. Kuvien laittaminen kehyksiin on vielä helppo homma, mutta mua ihan jo pelottaa se, että jos yksikin kehys menee hiemankin väärään kohtaan seinällä... 

Sisustaminen on ihanaa, mutta joskus todella hermoja raastavaa :D.


7 kommenttia:

  1. Mun vinkkivitonen noitten kehysten kanssa on jättää naulat/ruuvit laittamatta ja kiinnittää 2puoliteipillä, sillä ainaki ne mitä nyttjat mitä ite oon ostanu, on näyttäny suorilta ja seinään laitettaessa ollutkin ihan vinkkeleitä.. Joten tesan 2puoliteipillä ne pysyy hyvin joka reunasta eikä hörsötä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä Terhi! :)
      Mietinkin just aamulla jääkö noi kehykset kallelleen seinälle, jos ne ripustaa naulalla/ruuvilla.
      Onko sulla pysynyt kehykset seinässä hyvin sillä teipillä? Me ostettiin toiseen vessaan wc-paperipidike, mikä laitetaan 2puoliteipillä ja se ei pysy kauaakaan kiinni seinässä.

      Poista
    2. mulla on osa tauluista kiinni kaksipuoliteipillä, tai ne palat taitaa olla palapeilin kiinnitykseen alunperin, ja pysyy hyvin jo kolmatta vuotta. Isommat taulut on sit kiinni semmosella tarrateipillä, minkä puoliskot ottaa toisiinsa kii semmosella tarralla mitä on tarralenkkareissa. Näitä tauluja voi siis vaihella keskenään eri paikkoihin jos tarrat on samalla etäisyydellä toisistaan, ja pysyy seinässä ku tauti!

      Poista
    3. Okei, uskaltaa siis lähteä kokeilemaan kakspuoliteippiä! :) Kiitti vinkistä! :)

      Poista
  2. http://tinkerbell-thoughtsofmylife.blogspot.fi/2013/08/taulut.html tollon oon ne lätkässy seinään eikä oo mihinkään liikkunu :D Tosin tarra-alan ammattilaisena valitsin vähän järeämmät 2puoliteipit :'D

    VastaaPoista
  3. Kyllä olet kaunis, mutta sen tiesin jo muutenkin <3 Ihanat kuvat <3

    VastaaPoista