torstai 21. toukokuuta 2015

Sudenkorento


Tuleeko teillä koskaan kirjan lukemisen jälkeen sellaista fiilistä, että tämän parempaa kirjaa, ette tule enää ikinä löytämään? Minulla tuli tämmöinen fiilis pari viikkoa sitten, kun sain luettua Diana Gabaldonin Sudenkorento-kirjan. Kun suljin kirjan, niin en voinut hetkeen tehdä muuta kuin sivellä kirjan kantta ja miettiä kuinka hyvä tämä kirja olikaan. Kirja oli kokonaisuudessaan loistava vaikka ensin pelkäsin pääseekö tämä Sudenkorento-kirja ollenkaan Muukalainen-kirjan tasolle. Kyllähän se pääsi alkukankeuden jälkeen ja lukukokemus oli loistava. Kerroin teille Muukalainen-kirjasta TÄSSÄ postauksessa.

Jos olet tv:stä katsonut viikko sitten alkanutta Outlander-Matkantekijä sarjaa, niin ehdottomasti kannattaa lukea nämä kirjaversiot. Kirjoissa juoni on kerrottu paljon mielenkiintoisemmin kuin tv-sarjassa :).

"James Alexander Malcolm MacKenzie Fraser", hän luki ääneen. "Kyllä minä tunsin hänet". Hän työnsi syrjään ruohoa, joka peitti kiven alaosan ja pienemmän tekstin melkein kokonaan.  
"Clairen rakas aviomies", hän luki. 
"Kyllä minä tunsin hänet", hän sanoi uudelleen niin hiljaa että Roger hädin tuskin kuuli. "Minä olen Claire. Hän oli minun aviomieheni." Nyt hän nosti päätään ja katsoi suoraan silmiin tytärtään, jonka kasvot olivat järkytyksestä vitivalkoiset. "Ja sinun isäsi", Claire sanoi.


2 kommenttia:

  1. Vaikuttaa erinomaiselle kirjalle, meneekin mun lukulistalle! Yleensä tulee kirja per viikko luettua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, sulla on nopea tahti! :) Kannattaa ehdottomasti laittaa lukulistalle, jos olet jo lukenut/aiot lukea ensimmäisen kirjan Muukalainen :)

      Poista