perjantai 12. kesäkuuta 2015

IHO KUNTOON-PROJEKTI

Minä teen nyt tunnustuksen, kamalan sellaisen. Olen todella huono huolehtimaan ihostani ja kosmetologilla olen käynyt elämäni aikana vain kaksi kertaa ja näistä toinen kerta tapahtui toissapäivänä. Eihän mittariin pamahda kohta kuin 26 vuotta, joten ehkä noihin vuosiin olisi voinut sisällyttää edes muutamat kerrat kosmetologilla. Totta kai puhdistan ihoni joka ikinen päivä, mutta sen suurempia en tee. Ihoni kunto kuitenkin on mennyt nyt niin ongelmalliseksi, että minun oli pakko hakea ammattilaisen neuvoja ja apuja, että saan kasvojeni ihon taas kuntoon. 

Nuorena (16-20v.) minulla oli hyvä iho. Joskus satunnaisesti iholle ilmestyi muutama näppy, mutta ei sen kummempaa. Sitten poskipäiden iho alkoi muuttu punoittavaksi ja on sitä edelleen. Iho tuntuu välillä rasvaiselta ja näppyjä tulee aika usein. Iho myös kuivuu herkästi, joten olen ollut aivan sekaisin, että mikä ihme on minun ihotyyppini. Olen siis lotrannut ja testannut kuiville iholle tarkoitettuja tuotteita sekä sekaihon rasvoja. Toissapäivänä sain kosmetologilta vastauksen, minkälainen minun ihoni on. Olin yllättynyt, kun kosmetologi kertoi, että ihoni on herkkä, mutta hyvä iho. Ihoni on vain mennyt pahasti sekaisin erilaisten tuotteiden testailusta ja nyt minun pitää jatkossa käyttää pelkästään herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita. Olin ihan hämmästynyt, kun kosmetologi kehui ihoani hyväksi, koska olen aina pitänyt ihoani todella huonona. 

Hankin kosmetologilta nyt aineet, joilla iho pitäisi saada hyvään kuntoon. Rahapussi tyhjeni aika huolella tällä reissulla, mutta se on sen arvoista, jos nyt oikeasti saisin ihon sellaiseen kuntoon, että ihmisten ilmoilla kehtaisi välillä kulkea ilman meikkiä.



Sain herkälle iholle soveltuvat Gatineaun puhdistusemulsion sekä kasvoveden meikkien ja kasvojen puhdistamista varten. Kosmetologi käski minun käyttää puhdistusemulsiota nyt hieman tarkemmin ja käyttämään enemmän aikaa emulsion levittämisessä, että saataisiin kuollutta ihosolukkoa pois. Minulla oli kertynyt monia kerroksia kuollutta ihosolukkoa kasvoille, mikä taas haittaa ihon kosteuttamisessa. Tämä on yksi suurimpia syitä miksi ihoni on pintakuiva. 

Aamurutiineihinkin minulle tuli uudistus, koska nyt joudun aamuisin levittämään kasvoille Gatineaun Serenite Multi-Protective-kosteusvoidetta, mikä saa jäädä meikin alle. Voide suojaa ja rauhoittaa herkkää ihoa.

Nyt on tärkeää, että ihoni saisi tarpeeksi kosteutusta ja siihen sainkin Gatineaun Aquamemoryn, minkä levitän kasvoille aina iltaisin. 

Nyt on puteloa ja purnukkaa, joten toivottavasti näistä on minun iholleni apua! Varasin heti seuraavan ajan kosmetologille loppusyksyyn ja samalla näemme, miten ihoni on reagoinut näihin aineisiin. Ajattelin palata sillon asiaan uudestaan bloginkin puolella - vielä pitäisi vain ottaa kuvat tästä lähtötilanteesta, jos vain uskallan.. Toivotaan, että ihoni olisi syksyllä paremmassa kunnossa :).

2 kommenttia:

  1. Ihonhoitoon kannattaa kyllä panostaa! Se palkitsee moninkertaisesti myöhemmin :) Olen kuullut tästä sarjasta, mutta omia kokemuksia ei ole. Jännä myöhemmin kuulla, mitä näistä pidät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen testannut joitain Gatineaun voiteita testerimuodossa, mutta pitkä kestoisempaa käyttökokemusta mulla ei ole ollut aikasemmin :). Täytyy syksyllä kirjoittaa uusi postaus ja kertoa mitä tykkäsin :)

      Poista