torstai 30. heinäkuuta 2015

PARASTA JUST NYT

Minun päiviini on tullut tärkeät hetket, mitkä ovat tämän hetken parhautta - nimittäin kahvitauot! Voi kuulostaa hölmöltä, mutta olen kehitellyt niin rentouttavaa puuhaa kahvitauoille, että tauon jälkeen on taas mukava jatkaa töitä :). Olen nyt ollut puoli vuotta yrittäjä ja tosiaan pidän omaa hierontahoitolaa tässä kotosalla. Vaikka työtilani ovatkin kotona (autotallirakennuksen yhteydessä), niin silti haluan pitää oikeat tauot jaksamisen takia. Kun on tauon aika, niin siirryn keittiöön, keitän pari kupillista kahvia ja kaivan ristikot tai värityskirjat esiin. Mikä voisi olla rentouttavampaa? Tauon jälkeen mieli on hieman levollisempi eikä ikinä tuskastuta mennä jatkamaan taas töitä :).



Entisissä töissäni tein pitkiä vuoroja (12h), mutta työnkuva oli sellainen, että taukoja ei niin vain ollut. Kahvit juotiin työn ohessa ja ainut kunnon tauko oli ruokatunti. Ruokatunnitkin menivät välillä töitä tehden, jos oli kiireisiä päiviä. En tämmöisistä stressaannu ihan äkkiä, mutta en minäkään mikään superihminen ollut, joten pidemmän päälle kroppa alkoi sanomaan itseään irti ja oikeasti huusi sitä taukoa ja rentoutumista. Nyt olen huomannut, kun saan pitää tauot sillon, kun haluan ja tehdä taukojen aikana oikeasti rentoja juttuja, niin jaksan työpäivän jälkeen enemmän. Myös mieli on paljon positiivisempi, mikä varmasti on kanssa-asukkia ajatellen vain hyvä juttu :). 

Miten te kulutatte kahvitaukonne? Hörppäättekö vain nopsaan kahvit naamaan ja palaatte työn touhuun, vai yritättekö rentoutua jollain tavalla? :)

8 kommenttia:

  1. Muistan kuinka entisessä intohimossani eli askartelussa tuli välistä tuntitolkulla väritettyä leimasinkuvia. Se oli ikään kuin vähän samanlaista hommaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo :). Nämä minun värityskirjani ovat vain siitä huonoja, että niissä on niin ihania kuvia, ettei värittämistä malttaisi lopettaa :D

      Poista
  2. Mä kans tykkään värittämisestä. Mun on pakko löytää itsellekin joku kiva värityskirja ;D
    Mutta mulla ei kans ole töissä ole sellaisia tiettyjä taukoja. Pidän hetken vapaata aina kun tuntuu siltä. Tässä mä kuitenkin olen koko ajan työpisteellä. Eli syön tässä samalla, mutta en ole koennut häiritseväksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suomalaisesta kirjakaupasta löyty ainakin useitaeri vaihtoehtoja värityskirjoista :). Kannattaa tsekata ainakin heidän valikoima, kun ainakin kirjat vaikuttivat siltä, että vähän jokaiseen makuun löytyi :)

      Poista
  3. Värittäminen on hauskaa, minä tungen lapsen värityskirjoille, ehkä pitäisi välillä ostaa oma... :D Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta lasten värityskirjat ovat ihan huippuja! :D Itse värittäisin varmaan niitä, jos kehtaisin sellaisia ostaa :D
      Kivaa viikonloppua Katja <3

      Poista
  4. Tauot ovat tärkeitä. Hyvä, että osaat ottaa niille oman aikansa päivästäsi. :) Aika ihana yhdistelmä: kuppi kuumaa kahvia ja rentouttavaa tekemistä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ovat :). Kyllä sen heti jaksamisessa huomaa, kun tajuaa itse ottaa sen pienen ja rentouttavan tauon osaksi työpäivää :)

      Poista