torstai 3. syyskuuta 2015

BARCELONA: ASU 1


Toppi / Top - Vero Moda
Laukku / Bag - Mango
Shortsit / Shorts - H&M
Kengät / Shoes - Nelly

Se olisi aika esitellä Barcelonan matkan ensimmäinen asu. Kuvasimme viiden päivän aikana kolme asua, joista ainakin kaksi on pääsemässä bloginkin puolelle. Kolmannen asun kuvat eivät miellytä yhtään, mutta katsotaan, jos vaikka ensi viikolla katselisin niitä ihan eri asenteella.

Ensimmäisenä päivänä tosiaan kävi sellainen "mukava" tapahtuma, nimittäin meillä oli väärä matkalaukku. Tämän toki huomasimme vasta hotellilla. Mieheni oli lentokentällä katsonut, että laukku olisi muka juuri meidän jonkun numerosarjan perusteella, mutta herra olikin katsonut väärää numerosarjaa. Tietenkin matkalaukku oli juuri se laukku, missä oli pelkästään minun tavaroitani... Mulla hieman keitti siinä kohtaan ja pelkäsin jo, että mun kaikki tavarat on nyt jonnekin kadonnut ja joudutaan lähtemään takaisin Suomeen. Ystävääni pommitin turhautuneilla viesteillä ja varmaan suurin osa viestieni sanoista alkoi v-kirjaimella. Että näin. No suuntasimme lentokentälle, jossa kukaan henkilökunnasta ei ollut halukas neuvomaan, mitä meidän tulee tehdä tai mennä ja he vain pompottelivat meitä paikasta toiseen. Heidän käytös muutenkin oli sellainen, että ilmaisivat hyvin selvästi, ettei heitä voisi vähempää kiinnostaa. Lopulta Suomen päässä Finnairin henkilökunta joutui selvittämään asian ja hekin ihmettelivät, miten kukaan Barcelonan lentokentällä ei voinut auttaa meitä asiassa. Täydet pointsit ja vielä papukaijamerkki loistavalle Finnairille! :)

Vihdoinkin saimme mutkien kautta laukut vaihdettua ja illaksi pääsimme takaisin hotelliin. Nälkä alkoi molemmilla olla jo aika valtava, joten nopsaan vaihdettiin hiostavat farkut ja t-paidat kevyempiin vaatteisiin. Päädyinkin H&M:n ihanan kevyisiin shortseihin, mitkä oli kuin tehty Barcelonan lämpöasteisiin. 

Barcelonan matkalla käytin päivittäin Mangosta hankkimaani laukkua, mikä on aivan täydellinen! Sinne mahtuu kaikki tarpeellinen ja sitä on helppo kantaa, kiitos olkahihnan. Olen tuon sävyistä ruskeaa laukkua metsästänyt jo pitkään ja vihdoinkin löysin sen Ideaparkin Mangosta vain 30€:lla.

Olisi muuten hauska kuulla onko teille sattunut joitain kömmähdyksiä matkoillanne, mille on voinut reissun jälkeen jo hieman nauraakin? :)

7 kommenttia:

  1. Oi, toi toppi on ihana! <3 Viininpunainen on kyllä sellanen väri, joka iskee muhun tänä syksynä kunnolla!! :D Ootko muuten lähi-aikoina ostanut ton laukun?

    Mulla ei oo kyllä Finnairista oikeestaan mitään hyvää sanottavaa.. Kun tultiin Miamista, niin meijän laukut kiersi Kiinan kautta Suomeen ja tulivat vasta 5 päivää meijän jälkeen kotiin.. San Fransiscoon mennessä kone oli 5 tuntia myöhässä, joten kävin valittamassa finskin tiskillä ja sain uudet lennot sieltä. No sitten mun matkalaukut oli hukassa, vaikka ne oli finskin varastossa?! Eli en tiennyt, kun pääsin perille,et onko mulla laukkuja tulossa ollenkaan.. Sitten kun piti takas päin tehdä checkaus ni tadaa, nehän oli vaihtanut sillon lähdössä mun varaustietoja ilmoittamatta mulle, ni oli paniikki aika lähellä ku en meinannu saada checkattua lennoille takas Suomeen.. Sitten tää viimesin reissu Italiaan ni finski oli mennen tullen myöhässä 2,5 tuntia. Kukaan ei pahotellut, cabin crew vaan lähinnä tiuski ihmisille. Sillai suosi suomalaista ja maksa huonosta palvelusta.. :/

    Mutta joo, se Finnairista..Matkailu arvartaa aina! :D Ehkä paras "reissumoka" oli joskus Espanjassa, kun huomasin rannalla,että naapuri rantatuoleilla on hirveen käsirysyn,poliisit paikalle ja josta tuli tietysti lehtijuttu paikalliseen lehteen.. no ei ihan hirveesti naurattanu, kun seuraavana päivänä rantavahti tulee heilutteleen mulle sitä lehtee, jossa on mun bikinikuva kannessa.. sillai.. nice! :S :D

    Ihanaa torstaita Laura! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhee tota reissu"mokaa" :D. Vähän mä olisin kuollu, jos musta olis ikinä päätynyt jonkun asteen bikinikuva lehteen :D

      No joo mä olen kuullut Finnairista aika paljon samanlaisia juttuja, kun säkin nyt kerroit ja yleensä lennetäänkin Norwegianilla. Nyt olin positiivisesti yllättynyt Finnairista ja vielä molemmat lennot oli todella ajoissa :D

      Ostin ton laukun Ideaparkin Mangosta kaks viikkoa sitten! :)

      Poista
    2. Täytyykin käydä kattoon,et onko tota laukkua vielä jäljellä :)

      Poista
  2. Outs voi eii! Mua aina reissussa pelottaa just nämä matkalaukkujutut niin paljon, että pakkaan käsimatkatavaroihin mukaan kaikki tärkeimmät jutut :D Onneksi asia selvisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneks kaikki käänty parhain päin ja tästä opittiin se, että laukut tarkistetaan huolella ja jaetaan kamoja hieman laukkujen kesken, että tämmöisessä tapauksessa molemmilla olisi kuitenkin vaihtovaatteet olemassa :)

      Poista
  3. Kauniin värinen toppi! Vai kömmähdyksiä, niistä voisi kirjoittaa vaikka romaanin näin Aasiassa asuneena. :D Ikävin hetki oli kun olin yksin Tansaniassa ja lensin Mwanzasta Kilimanjaroon, jossa oli miehen kanssa treffit. Pikkukone oli liian painava js kaikki laukut purettiin kasaksi kentälle. Sitten vain ilmaan ja kohti Kilimanjaroa, katselin koneen ikkunasta punaista matkalaukkuani ja mietin, etten näe sitä enää ikinä. Edessä oli 10pv safarilla js minulla tasan päällä olevat vaatteet. Saavuin perille ja menimme hotelliin yöksi, lainasin miehen vaatteita. Ylläri oli suuri, kun laukku tuli seuraavana päivänä Kilimanjaroon ja pääsimme jatkamaan safarille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Katja, tykkään itsekin todella paljon tuosta topin väristä :).

      Hui kauhee, on varmaan ollut kyllä pienoinen harmistus päällä, kun luulit, ettet näe enää matkalaukkua :O. Onneksi kaikki meni teilläkin parhain päin :)

      Poista