sunnuntai 18. lokakuuta 2015

IDEAT YLÖS


Mulla on ollut parisen vuotta käytössä blogilleni oma kalenteri, johon rustaan ajatuksia, ideoita ja päivittäiset postaukset. Tänä vuonna huomasin vasta kalenterini viimeisellä viikolla, että kalenteri elää jo viimeisiä päiviään ja minulla tuli hieman kiirus laittaa uutta kalenteria tilaukseen. Olen niin tykästynyt persoonallinenkalenteri-firman kalentereihin, että tilasin taas blogikalenterini tästä tutusta puljusta. 

Yleensä olen käyttänyt muutaman tunninkin kalenterini suunnitteluun, mutta nyt siihen ei oikein löytynyt aikaa. Päädyin valmiisiin kansiin, mitkä ovat tumman harmaat ja etukannessa on ytimekäs teksti: "Great things take time". Kalenterin sisälehtiset noudattavat myös harmaata linjaa ja muutenkin pidin kalenterin hyvin yksinkertaisena. Tämä minun tilaamani kalenteri on kooltaan pienin mahdollinen, koska kannan melkein aina blogikalenteriani mukana, jotta saan siihen heti laitettua postausideat muistiin, jos jotain tuleekin mieleen. Pieni kalenteri mahtuu kaikkiin laukkuihini eikä paina mitään :). Ainut huono puoli tässä pienessä kalenterissa on, ettei tässä ole paljoakaan tilaa suunnitella postauksia laajemmin paperille. Tämän takia joudunkin rustaamaan suuremmat suunnitelmat toiseen vihkoon.

Elin ilman blogikalenteri 1-2 viikkoa ja sanoisinko, että tuo aika oli tuskaa! Viikkosuunnitelmien teko oli hankalaa, koska minun pitää konkreettisesti nähdä viikonpäivät edessäni, jotta osaan kaiken fiksusti toteuttaa. Kun vihdoin uusi blogikalenteri tipahti postilaatikkoon, niin minusta paistoi varmaan kilometrien päähän tyytyväisyys ja helpottuneisuus, koska taas saan toteuttaa blogipostauksia ja blogia totutulla tavalla :). En osaisi kyllä enää kuvitellakaan, että kirjoittaisin blogia, niin etten laittaisi ylös tulevia postauksia. Suunnitteletteko te postauksia etukäteen tai käytättekö te vihkoja/kalentereita apuna suunnittelussa? :)

7 kommenttia:

  1. Hämmentävää! Mä tilasin eilen kalenterin tuolta tolla samalla kannella :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta?? :D meillä on siis hyvä maku ;)

      Poista
    2. Mun vanha kalenteri loppuu tammikuun toiselle viikolle ni eilen töissä(heh) askartelin kalenterin tilauksen :D Toivottavasti tulee pian! :D

      Poista
  2. Hieno kalenteri! :) Siulla on kyllä mukava blogi ja plussaa, että päivität usein, joskus jopa niin usein, etten tahdo perässä pysyä. ;) Minulla on vähän sekava systeemi. :D Siis monesti kirjaan johonkin paperilapulle postausideat. Sitten se paperilappu yleensä häviää. Monesti saan inspiksen kirjoittaa jonkun postauksen ja sitten teksti tulee ikään kuin itsestään. Jotkut postaukset roikkuvat luonnoksissa pitkään, ennen kuin lopulta julkaisen. Kuten tämä viimeksi kirjoittamani teksti. Ennen kirjoitin postaukset aina käsin ensin paperille ennen kuin lopulta näpyttelin ne koneelle. Koneella osaan kirjoittaa supernopeasti, joka oli vähän huono yhdestelmä, jos taas ajatus ei kulje niin nopeasti. ;) Nyt oon siinäki petrannut ja alkanut kirjoittamaan suoraan koneelle. :D Mut taidan kokeilla tuota siun tapaasi, että kirjaan kalenteriin suoraan postausideat. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Mä tykkään tehdä postaus/päivä-tahdilla, koska jos pidän pidemmän tauon niin mun on tosi vaikea aina jatkaa bloggaamista :). Jos aikaa olisi enemmän niin tekisin kaksi postausta/päivä :).

      Mutta sulla selvästi toimii toi ns. sekava systeemi, etkä tarvitse tiukkoja linjoja :). Mä taas tarviin aika selkeet rutiinit, että homma hoituisi :).

      Poista
  3. Kyllä tässä niin moni asia pitäisi kirjoittaa ylös, jotta muistaisi kaiken. :) Ihanaa iltaa Laura <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän ne pääsee sitten unohtumaan helposti, jos yrittää kaiken mielessänsä vain pitää :).
      Kivaa iltaa myös sinne Tiia <3

      Poista