torstai 29. lokakuuta 2015

OSTOSLISTA TALVEA VARTEN

Ostoslista


Talvivaatteiden ja asusteiden hankinnassa olen todella huono. Oikeastaan voidaan yleistää, että olen todella huono talvipukeutuja. Vihaan kylmyyttä yli kaiken ja haluan vaatekaapistani löytyvän talvea varten sellaisia vaate- ja asusteyksilöitä, että selviäisin talven kylmyydestä. Minun silmääni kuitenkin harvoin miellyttää mitkään talvivaatteet, mikä aiheuttaa tämän suuren ongelman pukeutumisessani. Ennen saatoin talvet kulkea tennareissa ja nahkarotsissa, mutta enää en voisi tämmöistä kuvitella. Vanhemmiten olen osannut enemmän arvostaa vaatteita, mitkä pitävät pakkasellakin lämpiminä sekä kenkiä, mitkä ovat oikeasti tehty talvea varten. Pakkasten myötä olen huomannut, että mulla on vaikka mitä hankittavaa vielä ennen talvea ja paniikki alkaa iskemään...

1. Kaikista tärkein hankinta olisi seuraavaksi talvitakki! Vaatekaapista ei löydy enää sopivaa takkia ja viime talven kärvistelin todella rumalla takilla. Nykyään haluan takin olevan varsinkin talvella pitkä, koska mua inhottaa, jos kylmä viima pääsee lyhyen takin takia selkään. Pitkien takkien hankita on kuitenkin todella tuskaista, koska suurimmasta osasta takeista löytyy jonkinlainen vyö tai kiristysnauha vyötäisiltä ja itse en voi näitä sietää. Tämän takia olen tänä vuonna hieman katsellut netistä enemmän lyhyemmän mallin takkeja. En kuitenkaan vielä ole osannut päättää lähdenkö nyt kaupoille metsästämään pitkää vai lyhyttä mallia...

2. Talvea varten minulta löytyy jo korollisia kenkiä, mutta ei matalapohjaisia. En ole vielä koskaan törmännyt oikeasti todella upeisiin matalapohjaisiin talvikenkiin, mitkä sopisivat asuun kuin asuun. Viime vuonna käytin todella paljon korollisia talvikenkiä ja matalapohjaisia saapikkaita, mitkä eivät tosin olleet tarkoitettu ihan koville pakkasille. Tänä vuonna en halua kokea sitä, että varpaani jäätyvät, joten nyt olisi pakko löytää käytännölliset ja lämpöiset matalapohjaiset kengät. Vinkataa ihmeessä mistä liikkeestä olette löytäneet nättejä matalapohjaisia talvikenkiä! :)

3. Pipoja multa löytyy kaapista useampi, mutta tänä vuonna olen alkanut hieman haikailemaan pipon perään, mistä löytyy tupsu... En ole ennen tupsupipoista välittänyt, mutta nyt en tiedä mitä mulle on tapahtunut, koska katukuvassakin huomaan ihastelevan enemmän ja enemmän ihmisten tupsupipoja. Tämä asustehankinta ei ole kuitenkaaan niin tärkeä kuin kohdat 1 ja 2.

4. Omistan yhden todella mukavan neulemekon, mitä voisin pitää koska vain päälläni. Täksi talveksi haluaisinkin vielä etsiä jostain toisen neulemekon, mikä sopisi hyvin arkikäyttöön. 

Oletteko te tehneet jo hankintoja talven vaatetusta ajatellen vai löytyykö vielä jotain ostoslistalta? :) 

2 kommenttia:

  1. Ihania kaikki, nuo takit huolisin hetsilleen kumpaisenkin. Luulen että pärjään näillä vermeillä mitä on, eli uutta en tarvitse. :) Kivaa iltaa Laura <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo takit ovat kyllä kumpainenkin nättejä, mutta mä en osaa päättää haluisinko pitkän vai lyhyen, tumman vai vaalean. Toisaalta tuo vaalea pitkä takki houkuttelisi, koska yleensä olen päätynyt mustaan, joten vaihtelu varmaan virkistäisi :).

      Poista