tiistai 24. marraskuuta 2015

JOULUKORTTIEN ASKARTELUA

Olen ollut tänä vuonna jotenkin todella ajoissa joulun suhteen. Melkein kaikki lahjat on hankittu, jouluaaton suunnitelmat ovat hyvinkin selvillä ja olen jopa saanut askarreltua joulukortteja. Yleensä olen jättänyt kaikki jouluhössötykset ihan viimeisille päiville ja tämän takia olen turvautunut hankkimaan valmiit joulukortit. Tänä vuonna kuitenkin päätin hieman panostaa ja askarrella itse kortit.



Löysin kaikki askartelutarvikkeet hyvällä hinnalla Kädentaitomessuilta ja näillä tarvikkeilla olen saanut luotua ihanan hempeät ja rauhalliset joulukortit. Itse pidän todella paljon maanläheisistä sävyistä ja sen takia kuvailinkin kortteja rauhallisiksi. Vierastan yleensäkin jouluna vihreää, punaista ja kaikenlaista glitteriä, joten mielestäni korteista tuli hyvinkin tekijänsä näköiset. 

Askartelu on mukavaa puuhaa, mutta harmillisesti sitä tulee tehtyä ihan liian harvoin. Olenkin suunnitellut, että antaisin hieman enemmän vapaa-ajastani askartelulle - on sekin parempaa puuhaa kuin tv:n ja tietokoneen ääressä istuminen. Askartelulla oli myös hyvin paljon samanlaisia vaikutuksia kuin aikuisten värityskirjoilla. Mieli sai olla rauhassa, eikä ollut kiire mihinkään. Askartelua tosin ei olisi millään malttanut lopettaa...

Aiotteko te askarrella tänä vuonna itse joulukortit vai hankitteko valmiit kortit? :)

10 kommenttia:

  1. Noista tuli kyllä ihania! Noi nauhat oikein kruunaa kortit <3

    Alotin niistä hopeenväristä korttipohjista,mut ne vähän on vielä vaiheessa.. Kirjekuoret oon sentään jo kirjottanu valmiiks, et enää ne viimeset kortit pitäs tehdä loppuun :) Oli hyvä idea ostaa kaikki kortti"sälät" samasta paikasta kerralla! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Terhi <3

      Ainut ongelma noissa nauhoissa on, että kortit on vaikeempi saada mahtumaan kirjekuoriin :D. Ja jotkut noista nauhoista oli todella vaikea laittaa rusettiin.

      Mä en ole vielä tehnyt niitä hopeanvärisiä, mutta ajattelin ne loppuviikosta tehdä :).

      Poista
  2. Ihania kortteja! <3 Mä väkersin viime vuonna joulukortit itse, mutta tänä vuonna tuntuu, että jouluvalmistelut jää taas viime tippaan :D Luulen, että turvaudun valmiisiin kortteihin välttääkseni yltiömäisen stressin, kun sitä tuntuu olevan jo muutenkin ilmassa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mia <3

      Valmiit kortit ovat ihan yhtä hyviä kuin itse askarrellutkin ja valmiilla korteilla ainakin hieman vähentää sitä joulustressiä :D.

      Poista
  3. Oih ihania! Me mennään viidettä vuotta kuvakorteilla. Aiemmin koiran kuvilla, nyt kolmas joulu niin, että valokuvaaja ottaa korttikuvan ja teetän kortit sitten. Helppoa ja tykkään lopputuloksesta, vaikka ehkä vähän tylsää. Kivaa keskiviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvakortit kans kivoja! Mietittiin viime vuonna, jos oltaisiin kissoista otettu kuvat joulukortteihin, mutta eihän noita kolmea saa pysymään paikoillaan :D

      Poista
  4. Aivan ihania kortteja ♥ Tuollaisia hempeitä ja maalaisromantiikkaa huokuvia, tykkään! :)

    VastaaPoista
  5. Näistä tulee niin mieleen mun entinen elämäni himoaskartelijana. Joskus leikittelen ajatuksella, että josko mä vielä askartelisin, mutta ei vaan irtoa enää ollenkaan.

    VastaaPoista