keskiviikko 24. helmikuuta 2016

TÄMÄN HETKISET IHONHOITOTUOTTEENI

Olen ollut aina turhankin laiska pitämään ihoani kunnossa ja vasta näin vanhemmiten olen oikeasti oppinut/tajunnut sen tärkeyden. Minulla on myös sen verran haastava iho hoidettavaksi, etten joskus jaksanut alkaa selvittämään ihoni ongelmia vaan läästin naamaan vain erilaisia rasvoja, mitkä yleensä ärsyttivät entisestään herkkää ihoani. 

Minulla on tosiaan todella herkkä iho ja poskien alueilla esiintyy ihon punaisuutta ja iho kuivuu helposti tällä alueella. Kosmetologini antoi ohjeen, ettei minun iholleni sovi koko ajan kokeilla jotain uutta tuotetta, koska tästä ihoni menee sekaisin ja helpommin ärtyy. Olenkin nyt käyttänyt aina tuotteen loppuun asti ennen kuin olen alkanut kokeilemaan jotain uutta tuotetta ja iho on pysynyt ihan ok kunnossa.


Tässä olisi nyt viiden kopla, jotka ovat päivittäisessä käytössäni. Löytyykö teiltä samoja tuotteita?

1. Gatineaun Aquamemory Tehokosteuttava seerumi - Tämä aivan ihanan tuotteen hommasin kosmetologiltani, joka suositteli levittämään sitä aina iltaisin kasvojeni iholle meikinpoiston jälkeen. Tehokosteuttava seerumi ylläpitää ihon kosteustasapainoa ja imeytyy ihoon nopeasti. Olen tykästynyt tähän tuotteeseen kyllä todella paljon ja olen myös huomannut kuinka se auttaa kuivaan ihoon. Jos minulta on unohtunut muutamana päivänä käyttää Gatineaun tehokosteuttavaa seerumia, niin poskien alue alkaa hyvin nopeasti kuivumaan. Sitten, kun aloittaa taas seerumin käytön, niin ei tarvitse montaakaan päivää seerumia käyttää, kun iho on jo paremmassa kunnossa. Hinta on aika kova näin pienellä putelolla, mutta kyllä on jokaisen sentin ja euron arvoinen.

2. Yves Rocherin Fruity Scrub - Kuorinta on ollut mulle kaikista haastavinta. Ikinä en ole jaksanut opetella sitä ja säännöllisyys on puuttunut kokonaan kuorinnasta. Yves Rocherin joulukalenterista tuli YR:n hedelmäinen kuorinta-aine, minkä olen nyt ottanut käyttöön. Ohjeissa suositellaan, että kuorinta tehtäisiin 1-2 kertaa viikossa - itse olen tehnyt sen 1 kerran viikossa. Kuorinnan jälkeen iho on ollut kyllä paljon terveemmän tuntuinen ja oma ihoni ei ole ainakaan negatiivisella tavalla reagoinut YR:n kuorintavoiteeseen.

3. Yves Rocherin Hydra Végétal puhdistusgeeli - Meikinpuhdistamisessa käytän yhtenä osana Yves Rocherin puhdistusgeeliä, mikä myös tuli YR:n joulukalenterista. Puhdistusgeeli jättää ihon todella pehmeäksi ja kostean tuntuiseksi.

4. Mádaran SOS* Moisture Cream - Päivävoiteena olen käyttänyt nyt jonkun aikaa Mádaran tehokosteuttajaa, mikä imeytyy todella nopeasti ja sopii hyvin mielestäni meikin alle tuomaan kosteutusta. Sain kosmetologiltani jonkun päivävoiteen, mikä oli kuitenkin niin paksua, että ihonia vain alkoi kukkimaan. Mádaran voiden ei ole tätä saanut aikaan vaan on soveltunut todella hyvin minun iholleni. Ainoa miinus puoli Mádaran voiteessa on sen tuoksu. Tuoksu on aika pistävä ja alkuun kestää jonkin aikaa, että nenä tottuu tuoksuun.

5. Nivean 3-In-1 Micellar Cleansing Water - Nivean puhdistusnestettä olen käyttänyt aina iltaisin meikinpuhdistamiseen. En ole ehkä kovinkaan paljon innostunut tästä tuotteesta, koska ihoni on 3-In-1-puhdistusnesteen käytön jälkeen sen tuntuinen, että se tarvitsisi vielä kosteutusta, minkä takia puhdistankin ihoni vielä lisäksi Yves Rocherin Hydra Végétal-puhdistusgeelillä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti