perjantai 21. lokakuuta 2016

ANONYYMIT KOMMENTOIJAT

 (Kuva lainattu Googlesta)

Mieltäni on jo muutaman vuoden ajan askarruttanut anonyymit kommentoijat, varsinkin täällä blogimaailmassa. Olen itse hieman huono kommentoimaan blogeja - yleensä kommentoin vain lempiblogejani, koska blogien kirjoittajiin on helppo samaistua, koska lempiblogeissani kirjoitetaan eniten minua kiinnostavia asioita. Olen kuitenkin aina kommentoinut nimellä ja aina nimestä löytyy linkki suoraan omaan blogiini. Nimen lisäksi siis on mahdollista nähdä myös naama. Siksi jotenkin aina kavahdan, kun blogiini on ilmestynyt anonyymiltä kommentti. Heti mieleen nousee liuta kysymysmerkkejä. Kuka tämä kommentoija on? Miksi hän ei voi kirjoittaa nimellä tai edes keksityllä nimimerkillä? Tunteeko hän minut eikä halua minun tietävän kuka kommentin on lähettänyt? 

Itse olen säästynyt blogihistoriani aikana ilkeiltä anonyymeiltä. Minulle on vain tullut vastaan ehkä ns. uteliaita anonyymejä, jotka pyytävät tai kysyvät asioita, joita en kovin helposti blogissani tuo ilmi tai kerro ollenkaan. Siksi nämä anonyymit jotenkin puistattavat, koska tiedän muutaman tutun ihmisen, jotka lukevat blogiani vain uteliaisuudestaan. Ei sen takia, että olisimme ystäviä, vaan sen takia, että heillä on tarve saada mahdollisimman paljon tietoa suhteellisen tylsästä elämästäni.

Olenkin nyt miettinyt pitäisikö minun laittaa anonyymikommentointi kokonaan pois. Silloin minun ei tarvitsisi ainakaan pohtia kuka kumma nyt kyselee. Nyt kiinnostaisi kuulla millainen käytäntö teillä on - oletteko sallineet anonyymit kommentoijat? Tai onko teillä tullut vastaan ilkeitä kommentteja, joiden kirjoittaja pysyy anonyyminä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti