lauantai 31. joulukuuta 2016

HYVÄSTI VUOSI 2016

Vuoden 2016 viimeistä päivää vietetään ja mä olen niin onnellinen, että tämä vuosi vaihtuu. Vajaa vuosi sitten erosin silloisen aviomieheni kanssa, minkä takia vuodesta 2016 ei tullut sellaista kuin olin esimerkiksi vuonna 2015 kuvitellut. On ollut vaikeaa aloittaa elämä alusta, yksin. Parisuhteen myötä minulta lähti myös työt ja asunto. Kaikki nämä minun piti siinä, suoraan sanottuna, paskassa tilanteessa miettiä, miten toimin, vaikka olisi tehnyt mieli kaivautua johonkin kuoppaan pakoon tätä maailmaa. Sain kaiken kuitenkin järjestettyä ja nyt opiskelen uutta alaa ja asun yksin toisella paikkakunnalla. Loppua kohden tämä vuosi on selkeästi parantunut ja niin se vain on, että aika parantaa. 


Yksi vaikeimpia asioita tänä vuonna oli muiden ihmisten puhumiset selän takana. Ikävä kyllä asuin pienellä paikkakunnalla, kun ero tuli, joten tottakai puheet lähtivät liikkeelle ja eron syitä oli about kymmenen erilaista liikkeellä. Se satutti aina, kun kuuli, mitä joku tuttu oli toiselle tutulle puhunut erosta ja meistä - tuli sellainen tunne, ettet voi tehdä mitään pahempaa tässä elämässä kuin ottaa avioeron. Sinua on tällöin oikeus arvostella ja osoittaa syyttävällä sormella. 

Mutta nyt olen jo sinut asioiden kanssa ja mielestäni ihmiset ovat hyvin alhaisia, jos puhuvat sinun asioistasi arvostelevasti. Voin vain ajatella, että tulepas minun saappaisiini ja teepäs samat asiat paremmin, minä katselen tässä vieressä ja kysyn kaiken jälkeen, että kuinkas meni noin niin kuin omasta mielestä. Vuosi on kasvattanut minua ihan hirveästi, mutta vielä minulla on töitä edessä ja hommaa kasvattaa takaisin rohkeutta, mitä minulla joskus oli enemmän. Enää ei ole niin sanotusti rohkeutta heittäytyä. 

Vuodessa 2016 oli muutama hyväkin asia. Sain vuoden aikana huiman määrän ihania kavereita uudelta paikkakunnalta, jotka auttoivat minua erosta ylipääsemiseen. Lopetin tupakoinnin ja vielä näin loppuvuonna olen opetellut kutomaan! :) Onkin hyvä lopettaa tämä vuosi näihin asioihin ja muistuttaa itseäni, että jes, jossakin minäkin onnistuin tänä vuonna.

Nyt kuitenkin toivon, että vuodesta 2017 tulisi minun kohdallani erinomainen! :) Hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti