torstai 26. tammikuuta 2017

TBT: HIUSHISTORIAA

Viimeksi, kun kävin kolmisen viikkoa sitten kampaajani luona, niin meillä oli puhetta, että olisi pitänyt ottaa hiuksista ennen ja jälkeen kuvat, koska jälleen kerran muutos oli niin suuri hiuksissani. Pituus ei useinkaan minulla vaihdu, mutta kampaajani loihtii aina erilaisia värisävyjä hiuksiini vaikka ruskea onkin pääroolissa. Viimeksi kampaajani keksi värjätä latvat violetiksi ja ne näyttivätkin tämän tummanruskean kaverina todella upeilta varsinkin luonnonvalossa. Tätä ennen minulla oli vaaleammat latvat, joten ero oli huomattava. Violetti ei harmikseni kuitenkaan kauaa latvoissa pysynyt jostain syystä ja enää se on vain muisto mielessä.

Tämä kampaajakäynti sai minut muistelemaan millaiset hiukset minulla on milloinkin ollut ja taisin tunnin tai pari selata blogin historiaa ja muistella eri vuosien hiuksiani. Oli omaa tukkaa, oli pidennyksiä, vaaleaa ja tummaa... Päätin koota pienen muistelopostauksen, joten tässä on hiushistoriaani viimeiseltä 6-7 vuodelta.




Pidennykset:
Olen muutaman kerran kokeillut teippipidennyksiä ja ai, että ne on ihanat! Se pituus ei ole minulle se avain asia vaan tuuheus. Minulla on oma tukka niin ohut, ettei sitä meinaa saada mitenkään kivasti laitettua, joten pidennykset toi hiuksiin niin paljon erilaisia mahdollisuuksia. Minulla oli muutaman vuoden sisällä tummaa pidennystä sekä raidallista, vaaleampaa pidennystä.
Pidennyksiä pitäisin varmasti useamminkin, mutta niiden hinta on vähän turhan iso lompakolleni. Ja onhan ne vaikeammat ylläpidettävät kuin omat hiukset. Mutta silti saatoin alkaa hieman kaipaamaan noita tummia pidennyksiä...


Tumma oma tukka:
Minulla on usein palattu pidemmän vaaleanruskean kauden jälkeen ihan tummanruskeaan, josta seuraava olisi jo musta. Olen tykännyt tästä tummasta sävystä todella paljon ja omiin silmiini se onkin lempparini. 


Vaalea oma tukka:
Muutama vuosi sitten minulla oli todella vaaleanruskeat hiukset, mitkä olivat kivan raikkaat ja kesäiset, mutta minulla ei millään pysy latvat hyvässä kunnossa, jos ne ovat vaaleat. Tämäkin on yksi syy miksi suosin mieluummin tummaa.

  
Tumma tyvi, vaaleat latvat:
Monet kerrat olemme päätyneet tekemään liukuvärjäyksen hiuksiini, jotta ollaan saatu latvat vaaleammiksi. Liukuvärjätyt hiuksetkin miellyttävät silmääni, mutta näissäkin se latva tuppaa menemään turhan nopeasti hampuksi.


  
Tumma tyvi, punaiset latvat:
Viime keväällä, kun ero tuli, niin sanoin kampaajalleni, että tee jotain tummaa ja räväkkää. Kampaajani loihti latvat upean punaisiksi ja tyvi oli tutun tumma. Pidin näistä hiuksista todella paljon - ainut miinus asia oli, että latvoja piti koko ajan sävyttää ja siltikin punainen haalistui nopeasti oranssiksi. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti