maanantai 2. tammikuuta 2017

UUSI HARRASTUS


Olen aina ihaillut ihmisiä, jotka osaavat tehdä käsitöitä. Varsinkin siskoni tuotoksia on tullut katsottua, kun häneltä onnistuu niin kutominen kuin virkkaaminenkin. Se on vaan niin hienoa, jos omin pikku kätösin saa jotain aikaiseksi ja näistä tuotoksista voi olla myös muille iloa esimerkiksi lahjojen muodossa. Olen joka talvi yrittänyt opetella joko virkkaamaan tai kutomaan, mutta hermo on mennyt vuorokaudessa. Joulukuussa päätin, että nyt minä opettelen kutomaan ja piste! Hyvän youtube-videon ja äidin vinkkien avulla olen nyt kutonut ensimmäiset villasukat ja toiset ovat valmistumassa :).


Olen todella ylpeä itsestäni, koska minä olin koulussa aina se tyttö, joka ennemmin valitsi puukäsityön kurssit kuin rättikässän. Rättikässän pakolliset kurssit olivat yhtä tuskaa ja pelkkä ompelukoneen käyttökin tuntui rakettitieteeltä. Ajattelinkin, ettei minusta tule koskaan sellaista naista, joka istuu sohvalla katsoen lempisarjojaan ja samalla onnistuu kutomaan villasukkia. Hah, toisin kävikin! :)

Jälki ei vielä kutomisessani ole mitään kovin kaunista, mutta harjoitteluhan tekee mestarin. Mutta sen olen jo huomannut, että silmukat tulevat luonnollisemmin tehtyä ja näyttävät paremmilta näissä uusimmissa villasukissa, kun ensin harjottelin yhdet vähän sinnepäin tehdyt-villasukat valmiiksi.

Onnistuuko sinulta villasukkien väsääminen? :)


4 kommenttia:

  1. Toi on kyllä harrastuksista parhain <3 Oon neulonut aktiivisesti 11-vuotiaasta ja nyt kroppa on alkanut laittaan vähän vastaan. Neuloin eilen muutaman tunnin, kun katteltiin pakoa ja tänään kädet/olkapäät/niskat on niin paskana, että ihan ku olisin tehnyt jotain todella haastavaa.. Eli vinkkinä, että kannattaa kiinnittää huomiota siihen asentoon, kun neuloo :)

    Novitan langat on muuten tosi kalliita, joten kun bongasin k-kaupasta sellasen jonku kaupunkilanka-sarjan, joka oli paljon edullisempi ja nätimpi, niin vietin aika pitkän tovin niitä fiilistellen :D Adlibriksessä on kans usein lankoja alessa, pitäis suosia kotimaista, mutta hinnaltaan se rökittää kyllä muut mennen tullen :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan tää mukava harrastus, mutta sen oon joo huomannut, että on aika kova harrastus kropalle :D. Sormet mulla tuli ihan älyttömän kipeeks, kun tein ne ekat villasukat kahdessa päivässä :D. Nyt oon tehny näitä villasukkia hieman hitaammalla tahdilla :D.

      Poista
  2. Villasukkien tekeminen on ihanaa siihen saakka, kun pitää alkaa tehdä kantapäätä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taas onnistui kantapään teko ihmeen hyvin ja helposti näissä villasukissa :D. Kauhulla hieman kantapäitä aloin tekemään, kun olin kuullut kuinka moni inhoaa niiden tekoa :D.

      Poista