tiistai 28. helmikuuta 2017

BODOM


Minä en ole oikein ikinä pitänyt kotimaisista elokuvista. Vanhat sotaelokuvat ovat kyllä hyviä, mutta nykyiset suomalaiset elokuvat eivät kolahda alkuunkaan. Päätin kuitenkin viime viikonloppuna antaa Bodom-elokuvalle mahdollisuuden ja kävin vuokraamassa sen R-kioskilta.

Elokuvaan oltiin valittu nuoria näyttelijöitä, joista en tiennyt kuin Mikael Gabriel ja vain hänen muusikkouransa takia. Noh... Minun mielestäni Mikael Gabriel on oikein hyvä musiikin alalla, mutta ei näyttelijänä. Kukaan näistä näyttelijöistä ei iskenyt ollenkaan ja suomalaisissa elokuvissa tuntuu, että näyttelijät menevät liian sanatarkkaan käsikirjoituksen mukaisesti, jolloin puheesta tulee todella tönkköä.

No mitä kauhuun tulee, niin muumien mörkökin pelottaa minua ehkä enemmän. Kerran säpsähdin elokuvan aikana ja sekin johtui vain turhan kovasta äänestä. Plussaa kuitenkin juonenkäänteistä, niitä ei olisi ihan heti arvannut.

Sitten vielä elokuvan äänistä. Miksi kotimaisissa elokuvissa puhe on aina hiljaista piiperrystä ja kaikki muut äänitehosteet älyttömän kovalla? Monta kertaa joutui äänenvoimakkuutta säätelemään kesken elokuvan, mitä en tarvitse useinkaan tehdä, kun katselee ulkomaalaisia elokuvia.

Lopputulos: en vieläkään lämpene kotimaisille elokuville.

8 kommenttia:

  1. Samaa juttua olen miettinyt Suomileffoista, musa täysillä ja puhe hyvä kun kuulee. Sitten vielä vuorosanat on niin usein luonnottomia ja tönkköjä, eivät vaan osaa taivuttaa puhekieltä leffoihin. Tom of Finland oli kyllä hyvä, joten älä luovuta. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, vuorosanat pitäisi tulla hieman luonnollisemmin :). Tom of Finlandia en olekaan vielä nähnyt :).

      Poista
  2. Mä en oikein osannut päättää, että pidinkö tästä leffasta. :D Ensin ajattelin, että blääh, sitten että jee, enkä oikein vieläkään tiedä, millainen fiilis leffasta jäi. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kyllä meni enemmän sinne blääh-puolelle, mutta olihana leffassa pari hyvää käännettä :).

      Poista
  3. En oo tota nähnyt, mutta mulla on jo valmiiks MG:stä sellanen fiilis,että tykkään joo sen biiseistä, mutta jotenkin ihmistyyppinä en hirveesti.. Vähän samanlainen fiilis mulla on noista suomileffoista, kun ne on välillä ihan jäätävän tönkköjä.. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykästyin Mikael Gabrieliin Vain elämää-sarjaa myötä ja tyyppi vaikuttaa lepposalta kaverilta :D. Näyttelijänä tosin tönkkö, niin kuin yleensäkin suomalaiset näyttelijät.

      Poista
  4. Kotimaisissa leffoissa on ollut aina se ongelma, että musat täysille ja puhe on kuin mykkäleffoista. Me tehdään aina kotimaisten kanssa niin, että lyödään suomenkielinen teksti päälle :D Helpottaa kummasti katselua eikä tarvitse kikkailla kaukosäätimen kanssa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä idea! :D Toi pitää kyllä jatkossa tehdä :)

      Poista