lauantai 11. maaliskuuta 2017

LUONNOSSA RENTOUTUU


Tänä talvena olen löytänyt uuden rentoutumiskeinon, nimittäin laavuilla ja nuotiopaikoilla käynnin. Se on niin ihanaa, kun pienessä pakkasessa istuskelee loimuavan tulen äärellä ja odottelee, että makkarat olisivat valmiita syötäviksi. Liekkejä katsellessa ja hiljaisuudesta nauttien pää tuntuu tyhjenevän ihan täysin ja eräjormailun jälkeen olet täynnä energiaa, mutta silti mieleltäsi rauhallinen. 


Olen aina viihtynyt luonnossa, kertoohan metsästysharrastuskin siitä. Minulle on kuitenkin ihan uusi juttu tämä luontoon lähteminen talvisaikaan. En ole talvi-ihminen ja talvella olen viettänyt mahdollisimman vähän aikaa ulkona, koska lumi ja kylmyys ovat vain niin inhottavia. Nyt kuitenkin iän myötä olen oppinut arvostamaan enemmän sitä talvea ja talvimaisemien kauneutta. 



Tämän talven eräjormailut ovat olleet niin mukavia, että tämä täytyy jättää ihan tavaksi ja kesälläkin pitää lähteä patikoimaan ja paistamaan makkaraa luonnon keskelle. Olenkin jo muutaman patikointireitin ja laavupaikan katsonut valmiiksi, mitkä pitää koluta kesän aikana :).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti